וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'ילה: הכורים הלכודים זכו לדבר עם קרוביהם

טליה שחר

30.8.2010 / 12:27

עבודות הקידוח לחילוץ הכורים הלכודים בצ'ילה צפויות להתחיל היום ולהימשך עד ארבעה חודשים. בתוך כך, הכורים זכו לשוחח לראשונה עם קרוביהם

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

כוחות סיוע בצפון צ'ילה צפויים להתחיל היום (שני) בקדיחת חור ברוחב של כ-66 סנטימטרים לחילוץ 33 הכורים הלכודים במכרה בצפון המדינה. הקידוח עשוי להימשך עד ארבעה חודשים ובסופו יוצאו הכורים אחד אחד באמצעות גלגלת. אתמול דווח כי המהנדסים גם עובדים על אפשרות פעולה אחרת שעשויה לקצר את משך העבודה בחצי.

בתוך כך, הכורים שלחו מסרים מצולמים לבני משפחותיהם באמצעות מצלמה שהורדה לאזור בו הם נמצאים כ-700 מטרים עמוק באדמה. בנוסף, הם שוחחו בפעם הראשונה בטלפון עם קרוביהם, שעמדו בתור במחנה מחוץ למכרה על מנת לזכות לדקת שיחה עמם. פסיכולוגים המליצו למשפחות להישמע אופטימיים בזמן השיחה. "הוא שאל אותי על הילדים ואמר לי לשלוח את אהבתו לילדיו", אמרה ג'סיקה דלגאדו, רעייתו של אחד הכורים. שר הבריאות של צ'ילה חיימה מנאליץ' אמר כי שיחות הטלפון מחזקות את מצב רוחם של הכורים.

ממשלת צ'ילה ביקשה סיוע ממומחים מסוכנות החלל האמריקאית נאס"א שיעזרו לכורים להתמודד עם שהייה ארוכה בבידוד. בינתיים הם קיבלו משחקי קלפים, מקרני וידאו קטנים, ונגני MP3 כדי להתמודד עם השיעמום במנהרה החמה והלחה.

הכורים התגלו ב-22 באוגוסט לאחר שמכרה הזהב והנחושת בו עבדו קרס מספר שבועות קודם לכן. מנאליץ' אמר כי הם נמצאים בסכנה של הדבקות במחלות נשימתיות מחיידקים שמועברים בציוד ובמכתבים שמועברים אליהם. כמו כן, חלק מהגברים סובלים מגירויים בעור עקב החום והלחות, ולכן הם קיבלו בגדים שמתייבשים בקלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully