וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנאטורים לאובמה: "ה-IHH הוא ארגון טרור"

87 אנשי סנאט פנו במכתב לנשיא אובמה והביעו תמיכה בזכותה של ישראל להגן על עצמה לנוכח איומי החמאס. "זהו אינטרס אמריקאי לתמוך ישראל. יש לגנות את ה-IHH כארגון טרור"

מפגן תמיכה נוסף של בית המחוקקים האמריקאי במדיניות ישראל: 87 אנשי סנאט פנו הלילה (חמישי) במכתב לנשיא ארה"ב ברק אובמה ובו הביעו תמיכה בזכותה של ישראל להגנה עצמית וקראו לנשיא להכיר בכך שארגון ה-IHH הינו ארגון טרור.

הסנאטורים התייחסו להשתלטות ישראל על המשט מטורקיה, ואמרו כי הם "תומכים לחלוטין בזכותה של ישראל להגנה עצמית. לנוכח אלפי הרקטות שהחמאס יורה על ישראל מעזה, ישראל פעלה בכדי למנוע מאמצעים שישמשו את החמאס להגיע רצועה. הם הוסיפו, כי "זהו אינטרס לאומי לתמוך בישראל ברגע בו היא מתמודדת עם איומים מהחמאס בעזה, החזבאללה בלבנון, ואירן".

בנוגע לארגון ה-IHH שהיה מעורב בארגון המשט מטורקיה אמרו הסנאטורים, כי הם קוראים לנשיא אובמה להוקיע אותו כארגון טרור, כפי שעשתה ישראל. בנוסף, הם שיבחו את הנשיא על כך שפעל "למניעת החלטה בלתי הוגנת (בנוגע למשט) במועצת הביטחון של האו"ם". האו"ם אמנם גינה את השתלטות ישראל על המשט, אך לא דרש את הקמתה של ועידת חקירה חיצונית, בזכות תמיכת ארה"ב בעמדת ישראל.

מפגן התמיכה הזה מצטרף לצעד נוסף של מחוקקים בארה"ב הנחלצים לעזרת ממשלת ישראל: לפני כשבוע הזהירו גורמים בכירים בבית המחוקקים האמריקאי, כי אם טורקיה תמשיך בקו הנוכחי מול ישראל, יחסיה עם וושינגטון ייפגעו. אליוט אנגל, חבר המפלגה הדמוקרטית, כינה את התנהגותה של טורקיה בנושא האירני "מבישה", ואמר כי למרות שטורקיה חברה בנאט"ו, נראה שהיא כבר אינה נושאת עיניה למערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully