וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קפטן המרמרה: הפעילים חתכו ברזלים מהסיפון

מחמט טובל סיפר לחוקריו על ההכנות שעשו פעילי ארגון HHI לקראת נחיתת לוחמי השייטת על סיפון ה"מרמרה". לפי עדותו, הוא ראה את הפעילים חותכים מוטות ברזל ושרשראות מהסיפון

yes UGLY

(צילום: אתר המל"מ. עריכת וידאו: דורון שטיין)

כמעט שבועיים לאחר השתלטות צה"ל על ספינות המשט לעזה, פרסם היום (שישי) המרכז למורשת המודיעין (מל"מ) עדות של קפטן הספינה "מרמרה", מחמט טובל. קפטן הספינה שתשעה מנוסעיה נהרגו במהלך העימותים האלימים עם לוחמי השייטת תיאר את ההמולה על הסיפון בשעתיים שקדמו לנחיתת הלוחמים. "היתה התקהלות בין הנוסעים בסיפון המרכזי", סיפר טובל, "שאלתי את הקפטן השני מה קורה שם, הוא אמר שהם חותכים את מוטות הברזל ואת השרשראות שעל הסיפון".

טובל המשיך וסיפר שביקש מהקצין שלצדו להניח את מוטות הברזל בחדר הרדיו שבגשר הספינה. "אפילו בזמן שהחיילים שלכם השתלטו על הספינה, הם (הפעילים) נכנסו לחדר הרדיו ולקחו את הברזלים. נאלצתי לשלוח את הקפטן השני לאסוף את הברזלים מידיהם, הוא ביקש מאיש ה-HHI והם נתנו לו".

טובל נשאל על ידי חוקריו הישראלים מה עשו הוא והקפטן השני עם השרשראות והברזלים, וזה השיב שהם זרקו אותם לים. "ידענו מה יהיו התוצאות אם כלים אלה יגיעו לגשר", הסביר. החוקרים ניסו להקשות על טובל ושאלו מה עשה עם הברזלים. הקפטן השיב ש"מה שראיתי זרקתי לים". טובל הוסיף וסיפר לחוקריו שלאחר שראה כיצד מצטיידים במשך שעתיים, ניסה להתריע בפני מארגני המשט, "דיברתי עם הספונסרים לגבי נושא זה הרבה פעמים".

הקפטן מספר שעל אף ההצטיידות של הפעילים במוטות הברזל הוא לא העריך כי העניינים ידרדרו, אף שהיה מודאג. "חשבתי שברגע שהמפקד שלהם איתם (מנהיג ה-HHI) לא יקרה דבר, לא יהיו מהומות והתנגדויות". הוא סיפר עוד שעדכנו אותו שהפעילים מתכוונים להתנגד באלימות להשתלטות, "אני הזהרתי אותם, אמרתי להם שהאנשים על הספינה באו כדי להפגין. הם ראו כמה הליקופטרים, היתה אווירה לחוצה על הסיפון", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully