וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מושל ניו יורק: "האשמים יובאו לדין"

ראש העירייה מייקל בלומברג הדגיש כי עדיין לא ידוע מי עומד מאחורי הצבת המכונית בממולכדת שהוצבה בטיימס סקוור, אולם לדבריו מדובר ב"פעולה חובבנית". מושל ניו יורק אמר כי מלוא תשומת הלב מופנית להבאת לדין של האשמים

רויטרס

(צילום:רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: רועי כ"ץ)

ראש עיריית ניו יורק מייקל בלומברג ומפקד המשטרה ריי קלי כינסו הבוקר (ראשון) מסיבת עיתונאים בעקבות מציאת המכונית הממולכדת בטיימס סקוור בניו יורק. בלומברג אמר כי בשלב זה אין למשטרה מושג מי עומד מאחורי הצבת המכונית. בלומברג הוסיף כי נראה שהמטען הוכן בצורה חובבנית. כמו כן, ראש העיר ציין לשבח מוכר חולצות בכיכר שגילה לראשונה את המכונית והודיע לשוטר סיור על העשן שיוצא ממנה. "היה לנו מזל גדול", אמר בלומברג. "תודות לעירנות של אזרחי ניו יורק והשוטרים המקצועניים, מנענו מה שהיה יכול להיות אסון כבד מאוד".

בהודעה מטעם דייוויד פטרסון, מושל מדינת ניו יורק, נמסר "למרבה המזל אף אחד לא נפגע, וכעת מלוא תשומת הלב של העיר, המדינה ורשויות החוק הפדרליות יופנו להבאתם לדין של האשמים במעשה הטרור הזה".

מוקדם יותר התגלתה מכונית ובה חומרי נפץ באזור "טיימס סקוור" בניו יורק. במכונית נמצאו חוטים שרופים, שני מכלי דלק וגז פרופן, ושעונים וסוללות. לפי דיווחים של עדי ראייה, נראה אדם נמלט מהמכונית לפני שהחלה להעלות עשן.

דובר משטרת ניו יורק פול בראון סיפר כי השוטרים קיבלו דיווח לפיו מכונית נטושה מסוג ניסאן בצבע כהה מעלה עשן באזור הכיכר. כבאים שהיו במקום סיפרו כי בנוסף לעשן שיצא מן המכונית, נראה גם ניצוץ קטן בתוכה.

עשרות שוטרים מיהרו לפנות את המבלים מהמקום בטענה שעליהם לבצע "חקירה דחופה". למקום הגיעו גם כבאיות ואמבולנסים.

אובמה משבח

כבאי שהגיע לזירה תיאר את שראה. "הרכב מסוג ואן העלה עשן. היה ניצוץ, וחיברנו את העובדות יחדיו". צוותי כיבוי שהגיעו למקום סברו כי מדובר בשריפה רגילה ברכב. עם זאת, למקום הגיעו גם חבלני המשטרה על מנת לקבוע האם אכן מדובר בשריפה רגילה או שמא באירוע חמור מכך.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה שיבח הבוקר את ה"פעולה המהירה" של משטרת ניו יורק בטיפולה בארוע. בהודעה שפרסם הבית הלבן נאמר כי "מחלקת המשטרה בניו יורק עשתה עבודה מצוינת בתגובה לארוע. הנשיא משבח את הפעולה המהירה של משטרת ניו יורק וביקש מג'ון ברנן, יועצו הבכיר ללוחמה בטרור, למסור למשטרת העיר כי הממשל הפדרלי מוכן להעביר להם כל סיוע שיידרש". מהבית הלבן נמסר עוד כי "ברנן יעבוד עם משטרת ניו יורק וימשיך לעדכן את הנשיא בפרטי החקירה".

מקרה דומה אירע בערב שלפני חגיגות הסילבסטר השנה. רשויות הביטחון בניו יורק סגרו את מוקד החגיגות בטיימס סקוור, לאחר שרכב מסחרי עורר את חשדם של השוטרים. בדיקת החבלנים לא העלתה דבר.

(עדכון ראשון: 04:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully