וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת ענק ביטחונית בין ישראל וארה"ב

יהושע בריינר

25.3.2010 / 17:47

למרות המתיחות בין וושינגטון לירושלים חתמו המדינות על עסקת ענק לרכישת שלושה מטוסי תובלה בכ-210 מיליון דולרים. המטוסים יחליפו את מטוסי ההרקולס ששימשו בין השאר בעת מבצע אנטבה

עסקה ביטחונית גדולה נחתמה בין ארצות הברית לישראל, למרות הכעס האמריקאי על ממשלתו של בנימין נתניהו והמשבר ביחסים בין המדינות. נציגי משלחת משרד הביטחון בניו יורק חתמו היום (חמישי) עם נציגי הפנטגון על הסכם לרכישת ענק, בשווי 210 מיליון דולרים לרכישת שלושה מטוסי תובלה חדישים מדגם הרקולס- C-130J.

המטוס מיוצר על ידי חברת לוקהיד מרטין האמריקאית, מכונה גם "סופר הרקולס", ויותקנו בו מערכות ישראליות בהתאם לצרכים הביטחוניים היחודיים בארץ. חיל האוויר הישראלי יקלוט את הראשון מבין שלושת המטוסים ב-2013 ואת האחרון ב-2015.

המטוסים יחליפו את מטוסי הקרנף המשרתים בצה"ל מאז שנות ה-60, שקנו את תהילתם במהלך מבצע אנטבה ובמבצעים להעלאת יהודי אתיופיה. המטוסים החדשים חסכוניים יותר בדלק ומסוגלים להגיע לטווחים רחוקים יותר. בנוסף, תא הטייס במטוס החדש הוא דיגיטלי לחלוטין.

תת אלוף במילואים יהושוע (שיקי) שני, שהיה בעבר מפקד מערך התובלה בחיל האוויר והיום משמש כנציג לוקהיד מרטין בישראל הביע סיפוק בעקבות העסקה."כמי הטיס את ה'קרנף' הראשון לישראל ב-1971 וכן הוביל את מטוסי הקרנף במבצע אנטבה, הגעת מטוס התובלה המתקדם בעולם לישראל והצטרפותו לחיל האוויר יהיו סגירת מעגל עבורי".

מלבד מדינות המערב, רכשו את מטוס התובלה החדש גם עירק עומאן ותוניס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully