וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: על ישראל להיענות במהרה לדרישותינו

מזכירת המדינה התייחסה שוב לציפיות הממשל מישראל. "אנו עדיין ממתינים לתגובת ישראל באשר לצעדים שבהם ניתן לתקן את הנזק". גורם בבית הלבן: קלינטון מצפה לתגובה מהירה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: דורון שטיין)

מזכירת המדינה של ארצות הברית הילרי קלינטון הצהירה הערב (שלישי) כי בין ארצות הברית וישראל קיים "קשר קרוב ובלתי ניתן לערעור". קלינטון הוסיפה כי ארה"ב נשארה מחויבת באופן מוחלט לשמירה על ביטחון ישראל.

"מחויבותנו לישראל ולביטחונה היא גמורה ומוחלטת. הקשר בין ישראל וארצות הברית הוא קרוב ובלתי ניתן לערעור", אמרה קלינטון בהצהרתה במהלך תדרוך עיתונאים. בדבריה ריככה קלינטון את הטון הביקורתי שנשמע בימים האחרונים כלפי ישראל.

יחד עם זאת, קלינטון הצהירה כי על ישראל להוכיח באופן מעשי את מחויבותה לתהליך השלום במזרח התיכון. קלינטון חזרה ואמרה כי ממשל אובמה עדיין ממתין לתגובתה של ישראל באשר לצעדים שבהם ניתן לתקן את הנזק שנגרם בעקבות הודעת ישראל על בניית 1,600 יחידות דיור במזרח ירושלים. "בשיחות האינטנסיביות שקיימנו עם בכירים ישראלים, דנו בצעדים שעל ישראל לבצע כדי להוכיח את מחויבותה ההכרחית לתהליך השלום".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתגובה לדברי קלינטון כי "מדינת ישראל מעריכה ומוקירה את הדברים החמים שאמרה מזכירת המדינה קלינטון על הקשר העמוק בין ארה"ב לבין ישראל ועל מחוייבות ארה"ב לביטחונה של ישראל. ממשלת ישראל הוכיחה בשנה האחרונה את מחויבותה לשלום הן במילים והן במעשים. לעומת זאת הפלסטינים מערימים תנאים מוקדמים לחידוש התהליך המדיני כפי שלא עשו במשך 16 שנים". נתניהו קרא לפלסטינים "להיכנס לאוהל השלום ללא תנאים מוקדמים, כי זו הדרך היחידה להגיע להסדר שיבטיח שלום, ביטחון ושגשוג לשני העמים".

גיבס: יחסינו עם ישראל לא נפגעו

בתוך כך, גורם בבית הלבן הודיע הערב כי ארצות הברית מצפה שתגובת ישראל לתביעות שהציבה קלינטון תועבר בהקדם ובמהרה. בהמשך נמסר כי מזכירת המדינה של ארצות הברית וראש ממשלת ישראל ינהלו שיחה נוספת בקרוב, אך לא בהכרח היום.

בנוסף, הצהיר דובר הבית הלבן רוברט גיבס, כי המחלוקת בין ארצות הברית וישראל בנושא תוכנית ההתיישבות היהודית במזרח ירושלים אינה משפיעה על המחויבות ארוכת השנים של ארה"ב לביטחון ישראל. "במערכת יחסים דו צדדית ובוגרת ייתכנו גם חילוקי דעות, וזה אחד מהם. הדבר אינו מפר את הברית הבלתי ניתנת לערעור שקיימת בין המדינות", אמר גיבס.

ההודעה על הבנייה בירושלים, שנמסרה במהלך ביקורו של סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, עוררה גל של גינויים בארצות הברית ובעולם. קלינטון עצמה טענה כי התבטאויות ישראל משדרות "מסר שלילי" ואינן מתקדמות את תהליך השלום.

עדכון ראשון: 18:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully