וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: "אירן הופכת לדיקטטורה צבאית"

מזכירת המדינה האמריקאית שוחחה עם סטודנטים בקטאר ואמרה כי משמרות המהפכה דוחקות את אירן לדיקטטורה צבאית. סגן הנשיא ביידן שיבקר בישראל בקרוב, פועל לשכנע את סין לתמוך בסנקציות נוספות על אירן

מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון אמרה הבוקר (שני) כי משמרות המהפכה האירניות דוחקות את רגלי הממשלה בטהרן וכי אירן נמצאת בדרכה להיהפך לדיקטטורה צבאית. בראיון לסטודנטים בקטאר אמרה קלינטון כי "רגליהם של ממשלת אירן, הנשיא, הפרלמנט והמנהיג העליון נדחקות, כך אנחנו רואים את זה".

קלינטון הוסיפה כי ממשל אובמה אינו מתכוון לתקוף את אירן. "אנחנו מתכננים לנסות להביא את הקהילה הבינלאומית לכדי הטלת לחץ על אירן באמצעות סנקציות". לדברי קלינטון הסנקציות שגיבש האו"ם יכוונו ישירות נגד משמרות המהפכה.

ביידן יגיע לישראל

סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן צפוי להגיע בקרוב לישראל על מנת לדון עם בכירי הממשלה בסוגייה האירנית ולפעול לתיאום בין ארצות הברית לישראל בכל הנוגע לפתרונות אפשריים למשבר באזור.

בתוך כך, הממשל בוושינגטון ממשיך בגיוס הקואליציה הרחבה להידוק הסנקציות נגד המשטר בטהרן. "צריך לעבוד על סין קצת יותר – בנושא הזה אסור להם להימנע מתמיכה", אמר אתמול בראיון לטלוויזיה האמריקאית היועץ לביטחון לאומי של הנשיא אובמה ג'ים ג'ונס. "סין הייתה יעילה מאוד ביישור קו איתנו בנושא של צפון קוריאה בכל הנוגע לסנקציות. ככוח משמעותי ואחראי בעולם – אני מאמין שהיא תיישם את אותם סטנדרטים גם בסוגיית המזרח התיכון".

סגן הנשיא ג'ו ביידן התבטא גם הוא בנושא ואמר במספר ראיונות לרשתות האמריקאיות בסוף השבוע כי "על ארצות הברית לגייס את התמיכה של כולם – מרוסיה ועד אירופה, ואני מאמין שנגייס גם את תמיכת הסינים". ביידן ציין כי מטרת הלחץ היא לבודד את אירן "כדי לאותת להם שלמעשה אין להם דרך להתקדם קדימה בדרך הזו", כהגדרתו.

גיוס התמיכה של סין נחשב לקשה במיוחד, על פי גורמים אמריקאים, בשל היותה של אירן ספקית נפט ומשאבים טבעיים אחרים החיוניים לכלכלה הסינית. עם זאת, מעריכים רבים כי ההצהרות מצידה של אירן בשבועות האחרונים ונחישות המעצמות לפעול בנושא עשויים לגרום לסין להרים את הכפפה ולהצטרף ללחץ הבינלאומי על אף הקשרים עם המשטר הפונדמנטליסטי.

הרמטכ"ל האמריקאי, מייקל מאלן, יוועד היום עם שר הביטחון אהוד ברק כדי לדון עימו בתיאום הבטחוני בין שתי המדינות. גם בפגישה זו צפויה סוגיית הגרעין האירני לעמוד בראש סדר היום. אמש נועד מאלן עם מקבילו הישראלי הרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי ועם אלופי המטכ"ל בארוחת ערב חגיגית בתל אביב. בפגישתם הצהיר מאלן על מחויבותה העמוקה של ארה"ב לביטחון ישראל ואת הקשר הביטחוני ההדוק בין שתי המדינות. עם זאת, הביע מאלן דאגה כנה מההשלכות האפשריות של מלחמה באירן על יציבות האזור.

עדכון ראשון : 8:25

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully