וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונדורס: מנהיג השמרנים לובו נבחר לנשיא

טליה שחר

30.11.2009 / 9:31

אזרחי הונדורס בחרו במנהיג המפלגה השמרנית לובו לנשיאות המדינה. חמישה חודשים אחרי שהנשיא סלאיה הודח בהפיכה, מקווים בהונדורס לפתוח דף חדש

מנהיג המפלגה הלאומית השמרנית בהונדורס, פורפיריו לובו הוא המנצח בבחירות שנערכו אתמול (ראשון) בהונדורס. הבחירות נערכו לאחר חמישה חודשים של משבר פוליטי במדינה בעקבות ההפיכה שבה הודח הנשיא מנואל סלאיה מתפקידו.

פורפוריו לוב, המנצח בבחירות בהונדורס. רויטרס
הבטיח להקים ממשלת אחדות, המנצ בבחירות בהונדורס לובו/רויטרס

על פי תוצאות ראשוניות, לובו, בעל קרקעות עשיר שהפסיד לסלאיה בבחירות ב-2005, זכה ב-56% מהקולות. בהונדורס מקווים שהעובדה שיש מנצח ברור ושיעור הצבעה גבוה, תרגיע את המתיחות הפוליטית במדינה ותוצאותיה יזכו ללגיטימציה בינלאומית.

"היום הונדורס החליטה בעצמה על עתידה לסיים אחת ולתמיד את כל המשברים שהשפיעו עלינו ופגעו באלה שזקוקים לעזרה", אמר לובו בנאום הניצחון שלו, והבטיח להקים ממשלת אחדות.

ארצות הברית בירכה על הבחירות. האמריקאים רמזו שיכירו במנצח אך לא הודיעו על כך רשמית. "נשאר עוד לעשות עבודה משמעותית על מנת להשיב לסדר את הדמוקרטיה והחוקה, אבל היום העם בהונדורס לקח חלק בצעד חיוני וחשוב קדימה", נמסר בהודעה מטעם דובר משרד המדינה האמריקאי איאן קלי.

גם פנמה, פרו וקוסטה ריקה, מתווכת ותיקה בין הניצים בהונדורס, אמרו כי יכירו בתוצאות הבחירות. אך מנהיגי השמאל מברזיל, ונצואלה וארגנטינה, היו בין מנהיגי אמריקה הלטינית שהודיעו שהם לא יכירו במנצח מכיוון שהבחירות נתנו לגיטימציה להפיכה הצבאית, ויימנעו, ככל הנראה, מסלאיה לחזור לשלטון על מנת להשלים את כהונתו, שמסתיימת ינואר.

המשבר הפוליטי בהונדורס והבחירות גרמו למחלוקת בין מדינות אמריקה הלטינית, ועמדתה של ארצות הברית עלולה לסכן את ניסיונותיו של הנשיא ברק אובמה לפתוח דף חדש עם מדינות האזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully