וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונדורס: נמשכות המהומות על רקע חזרת סלאייה

עומר רבין וסוכנויות הידיעות

22.9.2009 / 13:07

חזרתו של הנשיא מנואל סלאיה שהוגלה אל מחוץ למדינה במהומות שפרצו בה הציתה מחדש את העימות. הממשלה הטילה עוצר מחשש להפגנות תמיכה בסלאייה המסתגר בשגרירות ברזיל

המתח חוזר לרחובות הונדורס: הממשלה בפועל של המדינה שבמרכז אמריקה הודיעה הלילה על עוצר כללי בעקבות שובו של הנשיא מנואל סלאיה שהוגלה אל מחוץ למדינה לפני מספר חודשים במסגרת הפיכה שלטונית שבוצעה בה. סלאיה שב אתמול במפתיע לשטח הונדורס ומאז הוא מסתתר בשטח שגרירות ברזיל בבירה כשמול המבנה מתגודדים תומכיו ומריעים לו. שליט המדינה בפועל כבר פנה במהלך הלילה לממשלת ברזיל בדרישה להסגיר את סלאיה ששב למדינה ללא תיאום עם השלטון בפועל.

בתוך כך נפגשה היום מזכירת המדינה האמריקאית הילארי קלינטון עם נשיא קוסטה ריקה, אוסקר ארייאס, על מנת לידון בדרכים האפשריות להתערבות וסיוע. השניים קראו לכל המעורבים בדבר לנהוג באיפוק ובשיקול דעת.

סלאיה הוגלה אל מחוץ לשטח המדינה לפני כשלושה חודשים כאשר נעצר ע"י קציני צבא בכירים על רקע כוונתו להעביר שינוי חוקתי שיאפשר לו להישאר בתפקידו גם לאחר סיום הכהונה הנוכחית שלו בחודש ינואר.

המשטר החדש שכונן במדינה בפועל בראשותו של רוברטו מיצ'לטי אמנם זכה להכרה מצד מרבית שכנותיה של הונדורס - אך ארה"ב ומדינות נוספות טענו כי מדובר בהפיכה צבאית לא דמוקרטית וסירבו להכיר בלגיטימיות של המשטר החדש. בעקבות כך, השהתה ארה"ב חלק נכבד מהסיוע הכספי אותו היא מעבירה להונדורס.

"חזרתו של סלאיה לשטח הונדורס היא הזדמנות חשובה לו ולמתנגדיו להגיע לכדי הסכמה" אמר הנשיא הפורטו-ריקני שהציע לתפקד כמגשר, במידה ושני הצדדים יסכימו על כך. בממשל האמריקאי הצטרפו לדברים וקראו לצדדים לפתור את הסכסוך בהתאם להסכמים הבינלאומיים ולרוח הדמוקרטיה ולפעול לקיום בחירות במדינה בהם יוחלט על שלטון נבחר שינהיג את הונדורס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully