וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברה אמריקאית מפתחת מערכת מתחרה ל"חץ"

19.8.2009 / 3:50

החברה הגדולה בעולם לפיתוח מערכות יירוט טילים, עובדת בימים אלו על מערכת חדשה, העשויה להגן על ישראל מפני התקפת טילים מאירן. ברק דן עם האמריקאים בנושא בביקורו האחרון

חברת "רייטאון" האמריקאית, יצרנית הטילים הגדולה בעולם, דיווחה הלילה (רביעי) כי היא מפתחת מערכת יירוט טילים חדשה, העשויה לסייע לישראל להגן על עצמה מפני התקפת טילים מאירן. על פי הדיווח, המערכת תהיה מבצעית כבר בשנת 2013.

המערכת עשויה גם לפתור את המחלוקת בין ארה"ב ורוסיה בנוגע לתכנית האמריקאית, אותה קידם הנשיא לשעבר ג'ורג' בוש, לפריסת מערכות יירוט טילים בליסטיים במדינות מזרח אירופה. המערכת החדשה מבוססת על מערכת יירוט טילים שנמצאת בשימוש אמריקאי, ושתיעזר במערכות מכ"ם ארוכות טווח הפרוסות בישראל.

מערכת ה-SM-3 החדשה, "תוכל לספק לישראל פתרון בהישג יד להתמודד עם איום ירי טילים בליסטיים מאירן", נמסר מהחברה. עוד נמסר, כי המערכת תוכל להפוך למבצעית כבר בשנת 2013 אם תתוקצב כראוי על ידי משרד ההגנה האמריקאי. מערכת ה-SM-3 מספקת הגנה מפני טילים בטווחים בינוניים וארוכים, והיא עברה כ-15 ניסויים מוצלחים.

בחודש שעבר הודיע שר הביטחון במהלך ביקורו בארה"ב, כי ארה"ב תחבר את ישראל למערכת התרעה חדישה נגד טילים, כאמצעי זהירות נגד מתקפה אירנית אפשרית. במהלך פגישותיו עם בכירים בממשל האמריקאי, אמר ברק כי שתי המדינות נמצאות גם במגעים מתקדמים בנוגע לשדרוג טיל החץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully