וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ו ביידן ממשיך לפלוט סודות מדינה

עידן דורנר

18.5.2009 / 16:02

סגן נשיא ארה"ב, הידוע בפליטות הפה שלו, חשף בטעות את מיקומו של בונקר סודי, אליו מובהלים סגני הנשיא במקרה חירום

סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, הידוע בפליטות הפה שלו, הצליח להתעלות על עצמו פעם נוספת ומסר בטעות מידע מסווג שנועד להגן על חייו במקרה חירום. לפי הדיווח בארה"ב, בזמן שהשתתף בארוחת הערב של מועדון גרידירון בוושינגטון, אירוע שנתי אליו מגיעים פוליטיקאים ואנשי תקשורת כדי להתחכך זה בזה, גילה ביידן על דבר קיומו של בונקר סודי שנמצא מתחת למצפה של חיל הים האמריקאי, המתקן המשמש בית לסגן נשיא ארה"ב.

לפי ההערכות בארה"ב, מדובר במתקן מאובטח ומוגן אליו הובהל סגן הנשיא בממשל בוש דיק צ'ייני, לאחר מתקפת הטרור ב-11.9.01. לטענת אלינור קליפט, עורכת של המגזין ניוזוויק, ביידן חשף את המיקום הסודי, בזמן שמילא את מקומו של הנשיא ברק אובמה בארוחת הערב. אובמה הוא הנשיא השני בהיסטוריה שהחמיץ את האירוע, לאחר גרובר קליבלנד.

לטענתה, ביידן סיפר על קצין צעיר בחיל הים שערך לו סיור במקום והראה לו את הבונקר הסודי, שנמצא מאחורי דלת פלדה מסיבית הסגורה עם מנעול מתוחכם, המובילה למסדרון מלא במדפים עמוסים בציוד תקשורת. היא הוסיפה כי הקצין סיפר לו שבמקרה חירום יועציו הקרובים יצטרפו אליו.

"שורה ארוכה של פליטות פה"

בדצמבר 2002 התלוננו תושבים שגרים בסמיכות למקום על עבודות שיפוץ רועשות ביותר שמתבצעות במקום, המשמש כבית לסגני הנשיא החל משנת 1974. המפקח על המתקן שלח מכתב לשכנים הזועמים בו נטען כי במקום מתבצעות עבודות "בעלות אופי רגיש" ו"מסווגות", וכי יש להשלימן במהירות האפשרית. השכנים סיפרו כי הם מאמינים שבמקום מתבצעות חפירות תת קרקעיות, השערה שתומכת בפליטת הפה של ביידן. עם זאת מעולם לא פורט מה תכלית העבודות.

פליטת הפה של ביידן היא מקרה נוסף בשורה של פליטות פה מביכות במהלך ההיסטוריה הפוליטית שלו. רק לאחרונה הוא אמר בראיון טלוויזיוני, כי אם חבר משפחה היה שואל אותו לגבי נסיעות, הוא היה ממליץ לו לשמור מרחק מתחבורה ציבורית או ממקומות הומי אדם כדי להימנע משפעת החזירים – הערה שזכתה לביקורת רבה על כך שהוא זורע פניקה בציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully