וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיילין: "אני מוכנה לקרב על הבית הלבן"

תום גולדהנד

4.9.2008 / 6:32

מושלת אלסקה נענתה הלילה לקריאה של ג'ון מקיין לתפקיד סגניתו. על התקפות התקשורת אמרה: "הסיבה לכך היא שאני לא חלק מהאליטה"

המסך עלה הלילה (חמישי) וההצגה הגדולה של שרה פיילין החלה בוועידה הרפובליקנית שבסנט פול, מינסוטה. לאחר שמועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארצות הברית ג'ון מקיין חשף את החלטתו כי מושלת אלסקה בת ה-44 תהיה סגניתו, עמדה פיילין במרכז סערה תקשורתית שנמשכה גם הלילה.

מושלת אלסקה התקבלה בתשואות רמות והצהירה: "אני מקבלת את קריאתו של ג'ון מקיין להיות סגניתו בקרב הגדול לנשיאות". פיילין פנתה לקהל שקיבל אותה בחום רב, ואמרה כי "רק לפני כשנה כל המומחים בוושינגטון אמרו כי מקיין לא יוכל להיבחר, מקיין אמר אז כי הוא מעדיף להפסיד את מערכת הבחירות מאשר להפסיד במלחמה, אבל הם התעלמו מתכונותיו והאומץ שלו. הבוחרים ידעו טוב מהם, הם ידעו שיש זמן לפוליטיקה וזמן למנהיגות. המועמד שלנו הוא אדם שלבש מדים במשך 22 שנים, וכאמא של לוחם בעירק זהו האדם שאני רוצה שיפקד על הצבא שלנו".

הדיווחים בתקשורת לגבי ההריון של בתה בת ה-17, החקירה לגבי תפקידה בפיטורי שוטר מדינה שהיה גיסה, ספקות לגבי ניסיונה ועברה הפוליטי, והתבטאויות ושלדים נוספים שצצים להם ככל שהזמן עובר, הסבו נזק למפלגה הרפובליקנית. הלילה התייצבה פיילין מול המצלמות והעם האמריקאי והציגה את משפחתה, עברה והכוונות שלה לגבי מסע הבחירות והמירוץ אל הבית הלבן.

פיילין תקפה את התקשורת ואמרה כי "עבור אותם עיתונאים שמתחו ביקורת על ההחלטה של מקיין לבחור בי, כי אני לא חלק מהאליטות, אני רוצה למסור שאני לא הולכת לוושינגטון בשביל למצוא חן בעיניהם, אלא כדי לשרת את העם האמריקאי". היא הוסיפה כי "מצפים מאיתנו לשלוט בהגינות ואני מתחייבת כאן לנהוג כך בתור סגנית נשיא ארצות הברית. כך נהגתי בתור מושלת אלסקה כשעמדתי מול בעלי האינטרסים ואז שמתי לב שרפורמות אינן מוצאות חן בעיני אנשים רבים, אבל בעזרת תושבי אלסקה הצלחנו לעשות זאת. המועמד שלנו לא הולך עם העדר בוושינגטון וזו הסיבה שלוביסטים רבים כל כך התנגדו למועמדותו. המועמד שלנו לא מעוניין במלחמה בבעלי האינטרסים אבל גם לא מפחד ממנה".

"ג'ון מקיין - גיבור אמריקאי"

פיילין תקפה בחריפות את המועמד הדמוקרטי לנשיאות ברק אובמה, ואמרה כי "יש מועמדים שמשתמשים בשינוי כדי לקדם את הקריירה שלהם, ויש כאלה כמו ג'ון מקיין שמשתמשים בקריירה שלהם כדי לקדם את השינוי. ברק אובמה הוא אדם שיכול לשאת נאום שלם על המלחמות שמנהלת אמריקה אך לעולם לא משתמש במילה ניצחון מלבד דיבורים על הקמפיין שלו".

רודי ג'וליאני, ראש עיריית ניו יורק לשעבר, נאם לפני פיילין. גם הוא התקבל בתשואות רמות כשכינה את ג'ון מקיין גיבור אמריקאי אמיתי. "הוא אוהב את אמריקה כמו כולנו אבל הוא הקריב למענה יותר מרובנו, הוא הוכיח את מחויבתו בדם".

גם ג'וליאני תקף את אובמה ואת סגנו ג'ו ביידן, ואמר כי "המפלגה הדמוקרטית ויתרה על הנושא העירקי ואני מאמין שכאשר הם ויתרו על עירק הם ויתרו על אמריקה". ג'וליאני תקף את אובמה על הזיגזג הפוליטי והמדיני שלו, "אובמה תמך בירושלים שלמה ולא מחולקת שכנאם מול לובי יהודי, וזה נמשך יום אחד בלבד אז שינה את דעתו, אם אני הייתי ג'ו ביידן הייתי מבקש את ההתחייבות של אובמה למינוי סגנו בכתב".

לקראת סוף נאומו אמר ג'וליאני כי "כשמקיין בחר בפיילין כסגניתו הוא הסתכל קדימה לעבר העתיד. פיילין ומקיין ביחד הולכים להרעיד את וושינגטון". בתום נאומה של פיילין, ג'ון מקיין נפגש עם משפחתה שהוצגה על בימת הנאומים. "מקיין פנה לקהל ואמר "אתם לא חושבים שביצענו את המהלך הנכון בבחירתה כסגנית הנשיא", ונענה בקריאות ובמחיאות כפיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully