וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ביל לוחץ על הילרי להיות מספר 2 של אובמה"

על רקע היתרון הברור של אובמה, אומרים בכירים במטה הבחירות של קלינטון כי הנשיא לשעבר חושב שעליה לפרוש מהמירוץ

בכיר במטה הבחירות של הסנטורית הילרי קלינטון אמר הערב (שישי) כי בעלה והנשיא לשעבר ביל קלינטון מפעיל עליה לחצים לפרוש מהמירוץ ולהתמודד לצידו של ברק אובמה כסגנית נשיא בבחירות הכלליות. ברשת ABC דווח כי רבים ממקורביה של קלינטון הביעו תמיכה ברעיון ומנסים לשכנע אותה לפעול לפיו.

אובמה מוביל על קלינטון במספר הנציגים, וקרוב להבטיח את מועמדותו לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית. עד כה קלינטון נמנעה מלהצהיר על כוונתה לפרוש מהמירוץ בקרוב, אולם מקורביה טוענים כי עתה היא שוקלת זאת ברצינות.

בקרב בכירי המפלגה הדמוקרטית חלוקות הדעות בנוגע להצלחתו של הצמד אובמה-קלינטון לנצח בבחירות. יש הרואים בצמד "נבחרת חלומות", שתביס את המועמד הרפובליקני ג'ון מקיין. לעומתם, יש הסבורים כי קלינטון לא תוכל להשלים לעולם עם מעמדה כמספר שתיים ותחתור תחת אובמה. "אני לא חושב שזו אפשרות ריאלית", אמר הסנטור הדמוקרטי הבכיר טד קנדי, שנמנה עם תומכיו של אובמה. "אובמה צריך לבחור למספר שתיים אדם שלפחות כרגע מחזיק בשאיפות פוליטיות צנועות יותר". גם יושבת ראש בית הנבחרים מטעם המפלגה הדמוקרטית ננסי פלוסי הביעה ספקות באשר לריצה משותפת של השניים. "החושים הפוליטיים שלי אומרים שזה פשוט לא יקרה", אמרה.

אובמה מצדו ניסה עד כה להתחמק מלהשיב תשובה ישירה על האפשרות לריצה משותפת עם יריבתו. בכנס בחירות בפלורידה בתחילת השבוע אמר כי "לא חשבתי על האפשרות וזה כרגע לא עומד על הפרק". עם זאת הוא הוסיף כי "המטרה שלי היא לנצח בבחירות הכלליות, ואני מוכן לעשות את כל הדרוש כדי להשיג זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully