וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסן פרנסיסקו נלחמים בהתאבדויות מגשר הזהב

19.1.2007 / 15:26

בסן פרנסיסקו החליטו להתקין מחסומים על גשר שער הזהב, שימנעו מאנשים לקפוץ מהגשר, המשמש כאתר התאבדות פופולרי

גשר [[שער הזהב]] ב[[סן פרנסיסקו]] הוא מופת אדריכלי הידוע בעולם כולו, ומשמש מוקד משיכה ליותר מ-10 מיליון מבקרים בשנה, הבאים להתפעל מיכולות הבנייה האנושיות. אולם בשמו נקשרו מספר שיאים נוספים, שאינם כה זוהרים. בין השאר, מסתבר שמדובר באתר מועדף עבור מתאבדים, והוא מוביל את רשימת האתרים המשמשים להתאבדויות ברחבי העולם. עתה הוחלט להתקין על הגשר מחסומים שימנעו מהמתאבדים הפוטנציאליים לקפוץ מן הגשר.

כ-1,250 בני אדם קפצו אל מותם מהגשר מאז השלמת בנייתו ב-1937, ובממוצע כ-19 בני אדם בשנה. אולם בשנה האחרונה, אולי בעקבות הקרנת הסרט "הגשר" שתיעד את מתאבדי 2004 בגשר, קפץ מספר המתאבדים ל-34, האחרון שבהם היה נער בן 16.

70 התאבדויות נוספות נמנעו על ידי המשטרה, וחוקרי מקרי מוות בעיר טוענים שהמספר האמיתי של המתאבדים גבוה בהרבה, כיוון שהשנה הגיעו לחדרי המתים גופות בלתי מזוהות רבות שהסימנים שעל גופן תואמים נזקים הנגרמים מ[[התאבדות]] בנפילה. עם זאת, שיא המתאבדים מהגשר נקבע ב-1970, עם 40 מתאבדים.

דוברת מטעם שער גשר הזהב (מסתבר שיש דבר כזה) אומרת כי עתה הוחלט על התקנת מחסומים מיוחדים, אשר ימנעו מבני אדם לקפוץ מעל הגשר. בכירים בהנהלה הביעו תקווה כי הדבר יפחית את מספר המתאבדים. למעשה, הדבר כמובן לא ימנע את ההתאבדויות עצמן, אלא רק את הבחירה בקפיצה מהגשר כאופן הביצוע, ועל כן ישמש טיפול רק בסימפטום ולא בבעיה, אך את הנהלת הגשר זה לא מטריד.

מה שכן מטריד אותם, ככל הנראה, זה ההשפעה של התקנת המחסומים על זרימת הרוח בין קורות הגשר. צוות מיוחד לנושא, מתברר, השקיע את השנתיים האחרונות בתכנון מחסומים אשר לא יגרמו לנזק לגשר, בעקבות שינוי זרימת הרוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully