וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמרון: אל תיפרדו רק בגלל "השמרנים המזורגגים"

8 ימים לפני משאל העם על עצמאות סקוטלנד, ראש ממשלת בריטניה קרא להם לא "לקרוע את הממלכה ולהשתמש במשאל כדי לבעוט בממשלה". "זו לא החלטה ל-5 שנים, זו החלטה למאה השנים הבאות", אמר

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

בפנייה אמוציונלית במיוחד, ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון התייחס היום (רביעי) למשאל העם על עצמאותה של סקוטלנד שצפוי להתקיים בעוד שמונה ימים. בשיחה עם עיתונאים באדינבורו, קרא קמרון למצביעים "לא להשתמש במשאל הזה כדי להעיף את השמרנים המזורגגים", לדבריו. "בגלל שזו הצבעה, יש אנשים שחושבים שזה כמו בבחירות הכלליות - אתה מקבל החלטה וחמש שנים לאחר מכן אתם יכולים לקבל החלטה אחרת - ואם נמאס לך מהשמרנים המזורגגים, תן להם בעיטה", אמר קמרון, "אך זו החלטה אחרת לחלוטין מהבחירות הכלליות. זו החלטה לא על חמש השנים הבאות, זו החלטה למאה השנים הבאות".

לקראת משאל העם בסקוטלנד - כותרות אחרונות
לחץ בממלכה: קמרון ייצא לביקור חירום בסקוטלנד
לונדון נגד עצמאות סקוטית: ”צעד נבון - או נואש?”
פאניקה בלונדון מחשש שסקוטלנד תכריז על עצמאות

ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון. אוגוסט 2014. AP
החלטה אחרת לחלוטין מהבחירות הכלליות. קמרון/AP

קמרון, שנראה בחלקים מנאומו על סף דמעות, התחנן בפני הבוחרים להבין את גודל ההחלטה שיקבלו, ואמר כי ליבו יישבר אם המצביעים יכריעו בעד עצמאות סקוטלנד. הוא הזהיר כי לסקוטלנד ייגמר הכסף אם תבחר בעצמאות, כי לונדון תסרב ליצור מטבע משותף עם אדינבורו. הוא אמר כי הממלכה הבריטית עוצרת "את נשימתה בעוד שהעם הסקוטי מקבל את החלטתו" והוסיף כי המצביעים יבינו בהמשך, שהחלטתם היא בלתי הפיכה.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
דיוויד קמרון בסקוטלנד 10 בספטמבר 2014. רויטרס
קמרון, היום בסקולנד/רויטרס

ראש הממשלה הבריטי אף התייחס לקשר האמוציונלי שלו לממלכה ואמר כי סקוטלנד נמצאת בליבו. הוא הדגיש עד כמה חשוב לו לשמור על הממלכה הבריטית, יותר משחשוב לו גורלה של המפלגה השמרנית.

"לעיתים שואלים אותי למה כל כך אכפת לך מזה? החיים שלך לא היו קלים יותר, לא היית מקבל רוב יותר בקלות אם סקוטלנד תיפרד מבריטניה? תשובתי היא שאכפת לי יותר מהמדינה שלי מאשר מהמפלגה שלי. אכפת לי מאוד אם המדינה היוצאת מן הכלל הזו, הממלכה המאוחדת שבנינו ביחד - ושבה ועשינו דברים מדהימים - תיקרע".

דיוויד קמרון בסקוטלנד 10 בספטמבר 2014. רויטרס
דיבר על סף דמעות. קמרון/רויטרס

אתמול החליט קמרון יחד עם שני מנהיגי המפלגות הגדולות הנוספות בבריטניה לצאת לביקור חירום בסקוטלנד על מנת להביע את תמיכתם במתנגדי העצמאות במדינה. ההחלטה של השלושה הגיעה לאחר ביקורת חריפה נגד קמרון, על כך שהוא לא תכנן להגיע לסקוטלנד עד לשבוע הבא. יועציו טענו כי לביקורו תהיה השפעה שלילית על המצב, אך הייאוש מהסיכוי לכך שהאיחוד יתפרק ומחשבתו שנחוץ צעד דרסטי שיחזק את מתנגדי העצמאות, גרמו לו לשנות את דעתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully