וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפרצות האבולה: חשד למקרה ראשון בבירת שבדיה

גורם רשמי במדינה האירופית הבהיר כי "מדובר בחשד בלבד", אולם החולה הועבר לבידוד, לאחר שככל הנראה שהה במערב אפריקה. "הסיכון להתפרצות המגיפה בשטוקהולם נמוך מאוד"

מרפאה לטיפול לחולי אבולה – מונרוביה, ליברליה – אוגוסט 2014. AP
צוותים רפואיים במונרוביה, בירת ליבריה, החודש/AP

חשד למקרה ראשון של אבולה התגלה בשטוקהולם, בירת שבדיה – כך מסר אתמול (ראשון) גורם רשמי בעיר לסוכנות הידיעות הצרפתית. "עד כה מדובר בחשד בלבד", הבהיר הדובר, וסירב למסור פרטים נוספים.

העיתון השבדי "סבנסקה דגבלאדט" דיווח כי החולה ככל הנראה החל לחוש ברע בעת שביקר באזור מערב אפריקה, שם התפרצה המגיפה הקטלנית בחודשים האחרונים, והוא בשעה זו מאושפז בבידוד. עד כה, יותר מ-1,550 בני אדם מתו כתוצאה מהמחלה.

התפרצות האבולה - כותרות אחרונות בוואלה! חדשות:
תקווה במאבק באבולה? תרופה ריפאה 18 קופי מעבדה
מוקד נוסף של אבולה? קונגו אישרה שני מקרי מוות
בהלת אבולה בברלין: מאות הוכנסו להסגר

ליברים מכסים את פניהם, סמוך למרכז לטיפול ולבידוד חולי אבולה, אוגוסט 2014. GettyImages
יותר מ-1,550 מתו. אזרחים בליבריה מתגוננים מפני הנגיף/GettyImages

אקי ארטסגביסט, מומחה לבקרת מחלות מידבקות האחראי על אזור שטוקהולם, מסר כי הסיכון של התפרצות אבולה בשבדיה הוא "נמוך מאוד". הוא הסביר: "הנגיף אינו מועבר דרך האוויר, אלא באמצעות בני אדם הבאים במגע ישיר או בלתי ישיר עם דם או נוזלי גוף אחרים של חולים".

בתוך כך, גורמים בארגון הבריאות העולמי מסרו כי נרשמה האצה בהתפשטות מגפת האבולה במערב אפריקה, ומספר הנדבקים עלול לגדול פי שש ולהגיע לכ-20 אלף בני אדם בזמן הקרוב. הארגון הכריז על "מפת דרכים" להתמודדות עם הנגיף הקטלני, במקביל להמשך הניסיונות למציאת חיסון או תרופה.

אלפים נדבקו בנגיף מאז תחילת השנה בגינאה, ליבריה, סיירה לאון וסנגל, ולאחרונה זוהו כמה עשרות מקרים בניגריה ואף מקרים בודדים בקונגו. מדינות רבות הטילו איסור על ביקור באזורים אלה במטרה למנוע את התפשטות הנגיף מחוץ להם.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
בדיקות רפואיות לנוסעים המגיעים לשדה התעופה באבוג'ה, ניגריה. רויטרס
בדיקות רפואיות לנוסעים המגיעים לשדה התעופה הבינלאומי באבוג'ה, ניגריה/רויטרס

עם זאת, כמה אזרחים של מדינות מערביות, בהן ארצות הברית וספרד, שהו במערב אפריקה ונדבקו בנגיף. הם וטופלו במדינותיהם בבידוד מוחלט. חלקם קיבלו את התרופה הניסיונית ZMapp, ממנה הבריאו ככל הנראה שני עובדי סיוע אמריקנים שנדבקו בנגיף הקטלני בליבריה.

בשבוע שעבר, רופא ליברי שחלה באבולה מת על אף שקיבל את התרופה. ה-ZMapp, שמיוצרת בסן-דייגו, קליפורניה, מעולם לא נבדקה על בני אדם באופן מדעי, אולם ביום שישי דווח על הצלחה בניסוי שנעשה על 18 קופי מעבדה שהודבקו באבולה.

(עדכון ראשון: 31.08.14, 23:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully