וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי נערות מוסלמיות תכננו לפוצץ את בית הכנסת בליון

השתיים, בנות 15 ו-17, הכירו ברשת ונעצרו לפני שהספיקו להיפגש ולהתאבד. המזימה נחשפה ברקע האנטישמיות הגוברת בצרפת ובשעה שפריז שוקלת האם לפעול צבאית נגד "דאעש"

בית הכנסת הגדול של ליון, צרפת. Creative Commons
בית הכנסת הגדול בליון/Creative Commons

משטרת צרפת עצרה לאחרונה שתי נערות, בחשד שתכננו להתאבד עם מטעני חבלה בתוך בית הכנסת הגדול של ליון. השתיים, בנות 15 ו-17, הכירו ברשת.

מקור ביטחוני אמר כי שתי הנערות טרם הספיקו להיפגש. "הן היו חלק מרשת איסלאמיסטית של נערים שחשפנו", אמר המקור, כפי שצוטט באתר החדשות היהודי JSS וברדיו "אירופה 1".

רוג'ר קוקרמן, נשיא מועצת המוסדות היהודים בצרפת (CRIF), אמר בחודש שעבר למגזין "ניוזוויק" כי "היהודים בצרפת ובבלגיה נרצחים רק משום שהם יהודים". לדבריו, "הג'יהאדיסטים הפכו לנאצים החדשים, וזה גורם לאנשים לחשוב על הגירה מצרפת".

במהלך המלחמה בדרום, הפגינו עשרות אלפי צרפתים בקריאה לעצור את פעילות צה"ל ברצועת עזה. משטרת צרפת אסרה על קיום ההפגנות אחרי שכמה מהן, בעיקר בפריז, הידרדרו לעימותים אלימים בין מפגינים לצעירים יהודים.

חדשות נוספות מהעולם
המחוקק שקבע "עיר אסורה לישראלים" הוכה באגרופים
דאעש הוציאו להורג חייל לבנוני, חבריו מתחננים על נפשם
תקווה במאבק באבולה? תרופה ריפאה 18 קופי מעבדה

נשיא צרפת פרנסואה הולנד בוועידת פסגה של האיחוד האירופי בבריסל. 30 באוגוסט 2014. רויטרס
נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, אתמול בבריסל/רויטרס

חשיפת המזימה מגיעה בזמן שצרפת מתלבטת כיצד להגיב להתחזקות האיסלאם הקיצוני בשטחה, ושוקלת את צעדיה למול מסע הכיבוש של "המדינה האיסלאמית" (דאעש). בשבוע שעבר אמר נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, כי המערב צריך להתאחד בפעולתו נגד "דאעש", אך שלל שיתוף פעולה אפשרי עם נשיא סוריה, בשאר אסד.

"אנחנו זקוקים לברית גדולה, אבל צריך לומר זאת בבירור - אסד אינו שותף במאבק נגד הטרור", הבהיר הולנד בנאום מול שגרירי צרפת. הוא כינה את אסד "שותף של הג'יהאדיסטים", ואמר כי "אין צורך לבחור בין שני סוגים של ברברים".

בשבוע שעבר, צרפת החלה לספק נשק למורדים החילונים בסוריה. בפריז עדיין מהססים אם להצטרף לארה"ב במתקפה האווירית נגד המורדים האיסלאמיסטים בעיראק, ואולי לאחר מכן גם בסוריה. יועציו של הנשיא הולנד יצאו בסוף השבוע לוושינגטון כדי לדון עם בכירים בבית הלבן בדרכים אפשריות להיאבק ב"מדינה האיסלאמית".

מה הפתרון של אובמה לבעיית דאעש? ייתכן שאין לו. פרשנות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully