וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תג מחיר" בספרד: ג'יפים של תיירים מישראל הושחתו

שירה הוד

13.8.2014 / 12:06

על כלי הרכב ששימשו את המטיילים רוססה הכתובת "ישראל רוצחת", וצמיגיהם נוקבו. ככל הנראה, הדבר נעשה במחאה על הלחימה בעזה. לאחרונה גברו המעשים האנטישמיים במקומות שונים בעולם

בטיול ג'יפים בספרד של החברה הגיאוגרפית אלמונים חתכו צמיגים וריססו על ג'יפים של מטיילים ישראלים "ישראל רוצחים", תג מחיר ספרדי. אוגוסט 2014. גל אפרים, תמונות גולשים
"ישראל רוצחת". אחד הג'יפים שהושחתו, הבוקר בספרד/תמונות גולשים, גל אפרים

מחאה אנטי-ישראלית באירופה: קבוצה של ישראלים שטיילו בספרד גילו הבוקר (רביעי) את הג'יפים ששימשו אותם כשהצמיגים מנוקבים, ועל כלי הרכב רוססה בספרדית הכתובת "ישראל רוצחת". ככל הנראה, מדובר באירוע על רקע הלחימה ברצועת עזה. מ"החברה הגיאוגרפית" שארגנה את הטיול נמסר כי הצמיגים תוקנו, הוגשה תלונה במשטרה והמטיילים המשיכו בדרכם.

בשבועות האחרונים, בשל הפעולה הצבאית נגד ארגוני הטרור ברצועה, התגברו גילויי האנטישמיות במקומות שונים בעולם. לפני שבוע הותקפו 25 תלמידים יהודים ברנדוויק, פרבר של העיר סידני באוסטרליה. שישה נערים שעלו על האוטובוס שבו נסעו הילדים צעקו "הייל היטלר", "הרגו את היהודים" ו"הפלסטינים צריכים להרוג את כל היהודים". הם איימו על הילדים, הצעיר שבהם בן חמש: "אנחנו נחתוך לכם את הגרונות".

חמישה מבין ששת החשודים נעצרו כ-12 שעות אחרי האירוע, על אוטובוס אחר, גם שם תקפו נוסעים אך מסיבות אחרות. המשטרה המקומית מסרה כי החשודים, המוכרים למשטרה, הם תלמידים שעלו על האוטובוס שיכורים ולבושים במדי בית ספר. בעקבות האירוע תוגברה האבטחה בבתי הספר היהודים באזור וכמעט כל ההורים לתלמידים באותם בתי הספר בחרו שלא לשלוח את ילדיהם באוטובוס, אלא להסיע אותם בעצמם ללימודים.

ידיעות נוספות בנושא:
צפו: מרקל ובכירים בגרמניה בקמפיין נגד אנטישמיות
רב הוכה במרוקו על ידי צעיר שזעם על המבצע בעזה
אימה בפריז: "המפגינים צעקו לנו 'נשרוף את היהודים'"

בטיול ג'יפים בספרד של החברה הגיאוגרפית אלמונים חתכו צמיגים וריססו על ג'יפים של מטיילים ישראלים "ישראל רוצחים", תג מחיר ספרדי. אוגוסט 2014. גל אפרים, תמונות גולשים
הוגשה תלונה במשטרה. שניים מהג'יפים ועליהם כתובות הנאצה/תמונות גולשים, גל אפרים

ג'קי בלקבורן, ששלוש בנותיה, בנות 8, 10 ו-12, היו על האוטובוס סיפרה כי הן בטראומה: "נהג האוטובוס פתח את הדלתות לאנשים המוזרים האלה ואפשר להם להתעלל בילדים. בתי ספר יהודים צריכים להיכנס לכוננות גבוהה. אני רועדת כעלה נידף". היא סיפרה כי בנותיה טלפנו אליה כשהן בהיסטריה ואמרו: "עזרי לנו אמא, גברים שיכורים רעים ומוזרים באוטובוס". לדבריה, הטלפון נותק לאחר מכן וילד אחר צלצל אליה ואמר "הם מאיימים להרוג אותנו, הם צועקים 'הייל היטלר'".

כשבוע וחצי קודם לכן נעצר בגרמניה צעיר בן 18 שהשליך בקבוקי תבערה לעבר בית כנסת בעיר המערבית וופרטל, שבה כ-350 אלף תושבים. שיעור גדול מתושבי העיר הם מהגרים. שלושה בני אדם השתתפו בתקיפה שאירעה בשעה 02:00 לפנות בוקר. אחד מהם נעצר ושניים הצליחו להימלט. לדברי המשטרה, לא נגרם נזק לבית הכנסת.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
הפגנות נגד מבצע "צוק איתן" בעיר חיחון בספרד. 30 ביולי 2014. רויטרס
ההפגנות והאירועים האנטישמיים התגברו לאחרונה. הפגנה אנטי-ישראלית בעיר חיחון בספרד, בשבוע שעבר/רויטרס

ארבעה ימים לפני האירוע הפגינו בברלין כ-1,000 בני אדם נגד פעולת ישראל ברצועת עזה. רבים מהם הניפו את הדגל הפלסטיני. מארגני ההפגנה קראו לקהל להימנע מקריאות אנטישמיות, והאירוע נגמר ללא עימותים. כ-400 בני אדם הפגינו ממול וקראו לתמוך בישראל במטרות המבצע בעזה.

גם בפריז היו בחודש שעבר תקריות אנטישמיות. בפרבר סרסל שבצפון פריז הוצתה בסוף יולי חזית של מרכול כשר, אחרי שהפגנה לא-חוקית פוזרה בשעות הערב. בתקרית אחרת במרכז הבירה גלשה צעדה פרו-פלסטינית לעימותים עם המשטרה ועם צעירים יהודים, והיא הסתיימה במצור מחוץ לבית כנסת. הרשויות בצרפת גינו בחריפות את האירועים האלימים. "אין דבר שיכול להצדיק אנטישמיות. נילחם בתופעה ונעניש את האחראים", אמר אז שר הפנים ברנאר קזנוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully