וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סנודן קיבל אשרת שהייה ברוסיה לשלוש שנים"

עורך דינו של העובד לשעבר בסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי שהדליף מסמכים סודיים סיפר כי הוא יוכל לטייל בחופשיות במדינה ולטוס לחו"ל. הוא טרם החליט אם להגיש בקשה לאזרחות

שבר הריגול: שגריר ארה"ב בפריז זומן לשיחת נזיפה. רויטרס
סנודן/רויטרס

אדוארד סנודן, עובד לשעבר של הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי (NSA) שהדליף מסמכים סודיים, קיבל אשרת שהייה ברוסיה לשלוש שנים החל מראשית אוגוסט – כך הודיע היום (חמישי) עורך דינו, אנטולי קוצ'רנה. לדבריו, סנודן צפוי לקיים מסיבת עיתונאים ברוסיה בהקדם האפשרי.

קוצ'רנה הוסיף כי סנודן לא ביקש מקלט מדיני. "הוא יוכל לטייל בחופשיות במדינה ולטוס לחו"ל. יותר לו לשהות בחו"ל לתקופה של עד שלושה חודשים", אמר עורך הדין. סנודן יוכל להגיש בקשה לאזרחות רוסית בעוד חמש שנים. "אזרח זר שקיבל אשרת שהייה יכול בהחלט להגיש בקשה לאזרחות", אמר קוצ'רנה.

עוד בנושא
וושינגטון מודה: קיים מדליף נוסף במערכת הביטחון
תוך שנה: כך סירס סנודן את מערך הריגול האמריקני
מסמך: כך מסייעת ארה”ב ל-8200 במבצעים חשאיים

התקהלות לקראת פגישתו של אדוארד סנודן עם אנשי ארגון זכויות אדם במוסקבה. רויטרס
מסיבת עיתונאים בשדה התעופה במוסקבה, עת שלא הותר לסנודן לצאת משם/רויטרס

סנודן קיבל אשרה זמנית למקלט מדיני ברוסיה לפני כשנה. הוא עזב את ארצות הברית והמריא להונג קונג במאי 2013, ומשם הדליף מסמכים סודיים של ה-NSA. הוא תכנן למצוא מקלט בקובה אך מצא את עצמו תקוע בשדה התעופה במוסקבה לאחר שהדרכון האמריקני שלו בוטל על ידי הרשויות האמריקניות.

עורך דינו דחה את הטענה שלפיה מכתב שנשלח ממשרדו של התובע הכללי בארצות הברית למשרד המשפטים הרוסי היא עילה מספקת להסגרת סנודן לארצות הברית. "לא הייתה שם שום בקשה המבוססת על החוק הבינלאומי", אמר עורך הדין וציין כי סנודן עדיין לא החליט אם הוא מעוניין באזרחות רוסית.

"הוא מתגעגע הביתה", סיפר קוצ'רנה. "היה קשה לו למצוא את עצמו הרחק מביתו, בייחוד שמדובר בפעם הראשונה. כמובן, בעתיד יחליט אדוארד אם הוא מעוניין להישאר ברוסיה ולהגיש בקשה לאזרחות או לחזור לארצות הברית. הוא טרם החליט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully