וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט האירופי דחה עתירה נגד "חוק הבורקה"

1.7.2014 / 15:31

הרכב של 17 שופטים בשטרסבורג דחה עתירה שהגישה אזרחית צרפת נגד החוק השנוי במחלוקת, שעבר ב-2011 ועורר זעם בקרב המוסלמים במדינה. העוברות על החוק מסתכנות בקנס: 150 אירו

נוסעת מוסלמית עוטה ניקאב ברכבת מאביניון לפריז, צרפת, 11 באפריל 2011. רויטרס
אזרחית צרפת עוטה בורקה בזמן נסיעה ברכבת/רויטרס

בית המשפט האירופי לזכויות האדם אישרר היום (שלישי) את "חוק הבורקה", האיסור שהטילה צרפת על לבוש מוסלמי המכסה את הפנים. החוק נכנס לתוקף ב-2011 ביוזמת ממשלת הימין-מרכז של הנשיא ניקולא סרקוזי, וזכה גם לתמיכת ממשלת השמאל של פרנסואה הולנד. בשנתיים האחרונות עלו יוזמות לחקיקה דומה גם בבלגיה ובשוויץ.

בית המשפט בשטרסבורג דן בעתירה, שהגישה לפני שלוש שנים צעירה מוסלמית, שטענה כי החוק גזעני, מפלה ונועד לפגוע באזרחים המוסלמים במדינה. הרכב מורחב של 17 שופטים דחה את טענותיה של העותרת, בת 24, שלא זוהתה בשמה.

העותרת הצהירה כי היא אינה מסתירה את פניה כל העת, אך כאשר היא מתעטפת בכיסוי ראש, היא עושה זאת כדי "לחיות בשלום עם אמונתה, עם תרבותה ועם השקפת עולמה".

"חוק הבורקה" נועד, בין היתר, למנוע כפייה דתית מנשים מוסלמיות. העותרת אמרה לבית המשפט כי איש - כולל בעלה - לא אילץ אותה להסתיר את פניה.

בצרפת מתגוררים כחמישה מיליון מוסלמים. זו הקהילה המוסלמית הגדולה ביותר באירופה. לפי החוק, נשים המכסות את פניהן בציבור בבורקה, ניקאב או סוגים נוספים של לבוש מוסלמי מסורתי, עלולות להיקנס ב-150 אירו ולהישלח לקורס השתלמות.

בקיץ שעבר, פרצה מהומה במערב פריז, אחרי שאישה מוסלמית נקנסה במסגרת החוק. בעלה תקף את השוטר שקנס אותה. עשרות צעירים התפרעו וכמה מהם נפצעו בעימותים.

  • עוד באותו נושא:
  • חוק
  • צרפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully