וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא פרס ואבו מאזן התפללו יחד בוותיקן

נשיא המדינה ויו"ר הרשות הפלסטינית נענו להזמנת האפיפיור פרנציסקוס, וישאו תפילות בעברית, ערבית, אנגלית ואיטלקית. לאחר התפילה, המנהיגים ייטעו יחד עץ זית למען השלום

האפיפיור פרנציסקוס, יו"ר הרשות אבו מאזן ונשיא המדינה שמעון פרס. רויטרס
פרס האפיפיור ואבו מאזן. היום, רומא/רויטרס

נשיא המדינה שמעון פרס ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הגיעו היום (ראשון) לוותיקן, לתפילה משותפת בהובלת האפיפיור פרנציסקוס. הוותיקן קרא לאירוע ההיסטורי "הפסקה מפוליטיקה". לאחר התפילה, המנהיגים צפויים למסור הצהרות למען השלום, ולנטוע יחד עץ זית.

"אף אחד לא עובד על עצמו וחושב שיפרוץ שלום במזרח התיכון", אמר האב פיירבטיסטה פיצבאלה, ראש הסדר הפרנציסקני במזרח התיכון שארגן את האירוע ההיסטורי בגני הוותיקן לסוכנות הידיעות הצרפתית, "אך הגיע הזמן לעצור ולנשום. לא הייתה הזדמנות כזו זה זמן רב".

בנאומו הודה פרס לאפיפיור ואמר: "הזמנתך אותנו להצטרף למעמד נדיר זה, כדי לקרוא לשלום, כאן בגינת הוותיקן, בהשתתפות מנהיגי דת יהודים, נוצרים, מוסלמים, ודרוזים, משקפת באופן נאצל את חזונך, שהוא הכמיהה המשותפת לכולנו: שלום. שני העמים - הישראלים והפלסטינאים - כואבים את היעדרו של שלום. דמעותיהן של אימהות על בניהן עדיין קורע לב. אנו חייבים לשים קץ לכאב, לאלימות ולסכסוך. כולנו זקוקים לשלום. שלום בין שווים. השלום אינו בא מאליו. עלינו לעמול בכל מאודנו כדי להשיגו. ולהשיגו בהקדם, גם אם הדבר כרוך בוויתורים ובפשרות. הפלסטינאים הם שכנינו. אנו מתפללים שלא ירחק היום בו נחיה בכבוד הדדי ובשכנות טובה. מי ייתן ושלום אמת יהא נחלת הכול ויעניק תקווה ושגשוג לאזור כולו".


עוד בוואלה! חדשות:
הממשלה אישרה: איסור חנינה למחבלים
"נתניהו צודק - ארה"ב צריכה להיזהר מתמיכה בחמאס"
מזכ"ל האו"ם: מודאג ממצבם של האסירים השובתים רעב

האפיפיור פרנציסקוס טמן פתק בכותל. מאי 2014. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
"תפילה משותפת עשויה לעזור". פרנציסקוס בכותל המערבי/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

פרנציסקוס הציע לשני המנהיגים להגיע לוותיקן לתפילה משותפת במהלך ביקורו במזרח התיכון בחודש שעבר. "האפיפיור רוצה לראות מעבר, לא הכל מוחלט בפוליטיקה", הוסיף פיצבאלה. פרנציסקוס הודה כי יהיה זה "מטורף" לצפות לגישור כלשהו מצד הוותיקן בסכסוך הישראלי-פלסטיני, אך טען בהודעה שפרסם בחשבון הטוויטר שלו כי תפילה משותפת עשויה לעזור.

השלושה ישאו תפילות מהמסורת של שלושת הדתות המונותאיסטיות, לפי סדר כרונולוגי – יהדות, לאחר מכן נצרות, ולבסוף איסלאם. התפילות יוקראו בערבית, אנגלית, עברית ואיטלקית. חבריו של פרנציסקוס, הרב אברהם סקורקה ואיש הדת המוסלמי עומאר עבוד, שליוו אותו בסיורו במזרח התיכון, ינכחו גם בתפילה ההיסטורית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully