וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין נפגש עם נשיא אוקראינה: "דנו בסיום שפיכות הדמים"

לראשונה מאז סיפוח קרים, שוחחו נשיא רוסיה ופורושנקו בטקס לציון 70 שנה לפלישה לנורמנדי וסיכמו על צורך בפתרון דיפלומטי. בנוסף נפגשו אובמה ומקבילו הרוסי לשיחה בלתי רשמית

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נפגש לראשונה עם ראש ממשלת אוקראינה הנבחר פטרו פורושנקו בצרפת. רויטרס
דנו בסיום שפיכות הדמים באוקראינה. פוטין ופורושנקו בנורמנדי, צרפת/רויטרס

פגישה היסטורית: לראשונה מאז סיפחה רוסיה את חצי האי קרים, נפגשו אתמול (שישי) נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא אוקראינה הנבחר, פטרו פורושנקו, שיושבע לתפקידו היום. השניים נועדו בפגישה פרטית שארכה כרבע שעה, במהלכה לחצו ידיים ודנו בדרכים ל"סיומה המהיר של שפיכות הדמים בדרום-מזרח אוקראינה וכן ללחימה בשני הצדדים", לשון הודעת הקרמלין. הנשיאים נפגשו בצרפת באירוע לציון 70 שנה לפלישה של בעלות הברית לנורמנדי. בנוסף, נפגש פוטין עם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, לפגישה בלתי רשמית.

עוד על המשבר באוקראינה:
אוקראינה: מאות בדלנים הסתערו על בסיס משמר הגבול
ארה"ב: "כוחות הצבא הרוסי נסוגו מגבול אוקראינה"
אחרי שנבחר: "מלך השוקולד" נערך לעימות עם פוטין

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא ארה"ב ברק אובמה על מסך ענק. ראובן שניידר
יצאו מגדרם כדי לא להיתקל אחד בשני. פוטין ואובמה במסך ענק בנורמנדי, צרפת/ראובן שניידר

פוטין ומקבילו האוקראיני סיכמו על שיחות רשמיות ומקיפות יותר במטרה להביא להפסקת אש במזרח אוקראינה, וכן אישרו כי נדרש פתרון דיפלומטי להפחתת המתיחות. דוברו של נשיא רוסיה תיאר את השיחה כלבבית וקצרה, ואמר שלא נקבעה עדיין פגישה עתידית. "זה צעד צנוע, אבל זה חיובי", אמר. עוד גורם רשמי בצרפת ציין כי בין הנושאים שבהם דנו השניים, מלבד הנושא הביטחוני ושיתופי פעולה כלכליים, הייתה גם הכרה רוסית בבחירתו של פורושנקו. זאת, לאחר שמוסקבה לא הסתירה את עמדתה כי הנשיא הלגיטימי הוא ויקטור ינוקוביץ'. עם זאת, פוטין התייחס לפני כשבועיים לבחירות במדינה השכנה ואמר כי "אנו מבינים שהעם האוקראיני רוצה שארצו תצא מהמשבר שבו היא נתונה, ונכבד את תוצאות הבחירות".

המפגש בין שני הנשיאים הוא תוצאתה של מאמצים דיפלומטים עיקשים של נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, וקנצרלית גרמניה אנגלה מרקל. בשבועות האחרונים יזמו מנהיגי המעצמות שיחות חשאיות כדי לשבור את הקרח בין מוסקבה לקייב. "הפגישה מציינת התקדמות, במיוחד לאור הסמליות הכרוכה במפגש באירוע למען שלום", הוסיף הגורם ממשרדו של הולנד.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"כמו הורים גרושים"

בשולי הטקס בנורמנדי, שוחחו נשיא ארצות הברית ברק אובמה ופוטין בפגישה קצרה שארכה גם כן כרבע שעה. הבית הלבן אישר זאת, אולם בוושינגטון הדגישו כי מדובר בפגישה בלתי רשמית. טרם השיחה, אובמה ופוטין יצאו מגדרם כדי להתעלם כל אחד מנוכחותו של השני "כמו שני הורים גרושים", כפי שהגדירו זאת "בניו יורק טיימס". יצוין כי בניגוד לעמיתיו בבריטניה, בגרמניה ובצרפת, הנשיא אובמה נמנע מלקבוע פגישה עם פוטין מבעוד מועד.

אתמול נפגשו שבע המדינות המתועשות (G-7) בבריסל בירת בלגיה ללא רוסיה – לראשונה זה 17 שנה מאז נוסד הפורום – שהוחרמה בשל מעורבותה במשבר באוקראינה. בפסגה, שהייתה אמורה להתקיים בעיר סוצ'י שברוסיה, איימו מנהיגי המדינות להחריף את הסנקציות נגד מוסקבה, אם פוטין לא יסייע בהשבת הסדר לאוקראינה.

"אנו מאוחדים בגינוי הפרת הריבונות והשלמות הטריטוריאלית של אוקראינה מצדה של רוסיה", נאמר בהצהרה משותפת של ארצות הברית, בריטניה, צרפת, גרמניה, איטליה, קנדה ויפן. "סיפוחו הבלתי חוקי של חצי האי קרים וערעור המצב במזרח אוקראינה בלתי מתקבלים על הדעת וחייבים להיפסק". נשיא ארצות הברית ברק אובמה גיבה את ההצהרה ואמר כי "כלכלת רוסיה כבר נפגעה מהעיצומים, והיא רק תיפגע יותר אם פוטין לא ישנה את התנהגותו". הוא הוסיף כי "אם הפרובוקציות של רוסיה יימשכו, נגבה ממנה מחיר נוסף על כך.

(עדכון ראשון: 18:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully