וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצר חשוד בירי בבריסל: בן 29 שהתאמן בסוריה

החשוד, מהדי נמוש, תושב צפון צרפת בן 29, נעצר ביום שישי בתחנת אוטובוס במרסיי, כשבתיקו קלצ'ניקוב, אקדח ומצלמת גו-פרו. בשנה שעברה ביקר בסוריה והתאמן עם לוחמי ג'יהאד

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

המשטרה בבלגיה עצרה חשוד במסגרת חקירת הירי במוזיאון היהודי בבריסל – כך אישרו הבוקר (ראשון) מקורות בתביעה בבריסל. מעצרו הוארך לפחות עד יום שלישי.

לפי הדלפות מהתביעה, בשנה שעברה החשוד ביקר בסוריה והתאמן עם לוחמי ג'יהאד. נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, שיבח את המשטרה על "המלחמה בג'יהאד".

לפי כלי התקשורת בצרפת ובבלגיה, החשוד - מהדי נמוש - תושב רוביי שצפון צרפת בן 29, נעצר ביום שישי האחרון במרסיי, כשברשותו אקדח ורובה קלצ'ניקוב, שכנראה שימש לרצח. נמוש נעצר בתחנת סנט-צ'רלס במרסיי על ידי אנשי המכס, כשהיה באוטבוס שיצא מבריסל וחלף באמסטרדם. ברשותו נמצאה מצלמת גו-פרו, שעל פי הדיווחים שימשה לתיעוד הרצח.

עוד דווח כי במהלך 24 השעות הראשונות לחקירתו, החשוד סירב להשיב לשאלות שהופנו אליו. בהמשך טען כי הוא חסר בית. לדברי אחד המקורות בתביעה, כלי הנשק שנלכדו בתיקו של החשוד, לצד ראיות נוספות, מצביעים, "בסבירות גבוהה", כי מדובר ביורה מהמוזיאון היהודי.

הירי במוזיאון היהודי בבריסל
המרדף אחר החשוד: 100 שוטרים ואנשי בולשת
דיווח: המחבל מהמוזיאון היהודי צילם את הרצח
ארונות ההרוגים מהפיגוע בבריסל נחתו בישראל

עמנואל ומירה ריוה שנהרגו בפיגוע בבריסל. מאי 2014. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה! NEWS
בני הזוג עמנואל ומירה ריוה./מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המשפחה

בירי, ביום שבת בשבוע שעבר, נהרגו מירה ועמנואל ריוה, בני זוג מתל אביב לצד אזרחית צרפת וצעיר בלגי. לפי כלי התקשורת המקומית בבלגיה, יותר ממאה שוטרים השתתפו במבצע לאיתור החשוד.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

בשבוע שעבר, למחרת הרצח, פרסמה משטרת בלגיה תצלומים וסרטונים של החשוד בירי, והתביעה בבריסל הודיעה כי היא מבקשת את עזרת הציבור בזיהויו. בהודעת התביעה נאמר כי החשוד פעל לבדו. בתצלומים, שמקורם במצלמות אבטחה, נראה החשוד חמוש בנשק אוטומטי, נושא תיק שחור וחבוש כובע מצחייה.

המשטרה תיארה את החשוד כבעל מבנה גוף בינוני ואתלטי וכמי שמסוגל לנוע במהירות. על הכובע שחבש מופיע לוגו בולט בצד שמאל. הוא הגיע למקום במכנסיים כהים ובנעליים עם סוליה חלקה. כלי הנשק שאחז החשוד - AK-47 (קלצ'ניקוב) - היה בעל קת מתקפלת. לאחר הירי, החשוד נמלט ברגל, וכעת מסתמן שהצליח לעשות מרחק גדול ביותר במנוסתו.

לפי הדיווחים בבלגיה, למאמצי החיפוש הצטרפו בימים האחרונים גם גורמים בבולשת הפדרלית האמריקנית, ה-FBI. זאת, על רקע ביקורו הצפוי בבריסל של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, שיבוא לעיר השבוע כדי להשתתף בוועידת G7. הרשויות הגבירו את מאמצי החקירה לפני הגעתו של אובמה מחשש לפעולה נוספת, ומכיוון שבעת הביקור, יהיה קשה יותר להמשיך בחיפושים בשל חסימות בעיר וסידורי האבטחה לשיירת הנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully