וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסון בטורקיה: בעלי המכרה מתנערים מאחריות

מנהלי מכרה הפחם שבו נהרגו יותר מ-280 איש מכחישים כי המקום הוזנח. הם הודו כי בניית מקלט שהיה יכול להציל את הכורים לא הושלמה בזמן, אך אמרו כי בקרוב ישוב המכרה לפעול

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

(הפגנות נגד הממשלה בעקבות האסון)

החברה שמפעילה את מכרה הפחם בעיר סומה במערב טורקיה הכחישה אתמול (שישי) כי נהגה בהזנחה בתחזוקת המקום, שבו אירע האסון ביום שלישי שבמהלכו נהרגו יותר מ-280 בני אדם. אולם, היא הודתה כי בניית מקלט שהיה יכול להציל את חייהם של הכורים לא הושלמה. אף על פי כן, החברה הבטיחה כי המכרה ימשיך לפעול לנוכח "מחסור שהתעורר בעקבות האסון".

"לא הייתה שום הזנחה מצדנו. אני עובד במכרות כבר 20 שנה, ומעולם לא הייתי עד לכזאת תאונה", אמר אקין סליק, מנהל חברת המכרות של סומה. מנכ"ל החברה, אלפ גורקן, נשאל האם החברה תמשיך להפעיל את המכרה. "בוודאי", הכריז גורקן. "אחרי שכל הצעדים הנדרשים יינקטו וייבנה המקלט, תתחדש הפעילות. מבחינה חוקית, אנו לא מחויבים לבנות מקלט, אולם היינו משלימים את בנייתו תוך שלושה עד ארבעה חודשים, לולא התרחשה התאונה", הסביר גורקן.

לקריאה נוספת על האסון בטורקיה
עדויות מהאסון בטורקיה: "התאבדו בהמתנה לחילוץ"
ארדואן למפגין: "למה אתה בורח, זרע ישראל?". צפו
זעם בטורקיה: יועצו של ארדואן צולם בועט במפגין

הרוגים בפיצוץ במכרה פחם בטורקיה. רויטרס
צוותי החילוץ מפנים כורה מהמכרה, ביום רביעי/רויטרס

בחברה טוענים כי לכורים אמנם לא היה מקלט, אך הייתה להם נקודת יציאה שקרובה לקומת הקרקע, שאפשרה להם לצאת מהמכרה בלי שיצטרכו ללכת 300 מטר עד לכניסה הראשית. "כשנפתח המכרה, היה מקלט עבור 500 איש, אך הוא נסגר כשייצור הפחם יסתיים באזור הזה של המכרה", התגוננו בחברה.

הבכירים אישרו כי הם אינם יודעים מה הסיבה לתאונה, ותיארו את האש שאחזה במכרה כ"בלתי ניתנת להסברה". הם אמרו כי הם השקיעו את הכספים הדרושים על מנת להבטיח את בטיחותם של העובדים, במטרה להימנע מתאונות. כמו כן, הם הכחישו את הטענות שהם העסיקו ילדים בעבודות הכרייה. "לא העסקנו ילדים, עובדים זרים או עובדי קבלן", אמר סלאלטין גוקשן, בכיר בחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully