וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבדלנים במזרח אוקראינה: ”רוסיה, ספחי אותנו”

לאחר משאל העם שנערך במחוזות דונייצק ולוהנסק, הכריזו מנהיגיהם הפרו-רוסים על עצמאותם מקייב. האיחוד האירופי הטיל בתגובה סנקציות נוספות על בכירים ברוסיה

מנהיג הבדלנים במזרח אוקראינה, דניס פושילין, במסיבת עיתונאים בדונייצק. 12 במאי 2014. AP
דניס פושילין, מנהיג הבדלנים בדונייצק, במסיבת עיתונאים היום/AP

מנהיג הבדלנים במזרח אוקראינה, דניס פושילין, קרא הערב (שני) לרוסיה "לקלוט לתוכה" את מחוז דונייצק, לאחר שבמשאל העם שנערך אתמול במחוז הצביעו התושבים בעד התנתקות מאוקראינה. "הבחירות לנשיאות המדינה לא יתקיימו בדונייצק", אמר פושילין, "עכשיו אנחנו עצמאים". מחוז לוהנסק הכריז אף הוא על עצמאותו, ומנהיגי הבדלנים במחוז אמרו כי גם הם לא יאפשרו את קיומן של הבחירות לנשיאות.

בקייב ובמערב מיהרו לגנות את משאל העם ואמרו כי לא יכירו בתוצאותיו. "אחוז ההצבעה היה נמוך מ-24% בלוהנסק, ובדונייצק מעט יותר מ-32% מבעלי זכות הבחירה מימשו אותה", אמר נשיאה הזמני של אוקראינה, אלכסנדר טורצ'ינוב, בנאום בפרלמנט. "זה לא היה משאל עם, אלא ניסיון תעמולה שנועד לכסות על מעשי רצח, חטיפה, אלימות של טרוריסטים בדלנים".

לקריאה נוספת על המשבר באוקראינה
עיתונאי נחטף כשסיקר זיופים במשאל העם באוקראינה
צריך יותר ממשאל עם מפוברק כדי להכריז על עצמאות
תצלומי הלווין חשפו: צבא רוסיה נותר בגבול אוקראינה

חגיגות בלוהנסק אחרי פרסום תוצאות משאל העם על עצמאות מקייב. אוקראינה, 12 במאי 2014. רויטרס
תושבים חוגגים את תוצאות משאל העם בלוהנסק, היום/רויטרס

האיחוד האירופי הרחיב בתגובה את רשימת העיצומים שהוטלו על בכירים ברוסיה, והוסיף לרשימה 13 אישים נוספים, ביניהם ראש הסגל של ולדימיר פוטין ומפקד הצנחנים של צבא רוסיה. כמו כן, הוטלו עיצומים על שתי חברות הפועלות בחצי האי קרים. גם בארצות הברית מיהרו לגנות את משאל העם. "אנו מאוכזבים מכך שרוסיה לא הפעילה את השפעה על מנת לסכל את המשאל", אמר דובר הבית הלבן, ג'יי קרני.

רוסיה אמרה כי תוצאות המשאל צריכות להיות מיושמות, אך טרם התייחסה לבקשת דונייצק. היא קראה לקיים דיאלוג בין הבדלנים לבין קייב בתיווכו של הארגון לביטחון ולשיתוף פעולה באירופה. "השלטונות בקייב ממשיכים להציג חוסר רצון נפשע לקיים דו שיח עם תושביהם", נמסר בהודעה מטעם משרד החוץ ברוסיה, שלא התייחס לבקשת דונייצק להסתפח לרוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully