וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן הושפל בכנס באנקרה - ועזב בזעם את האולם

10.5.2014 / 19:42

יו"ר לשכת עורכי הדין בטורקיה ביקר את ארדואן בשל טיפולו ברעידת אדמה שאירעה ב-2011. "אתה אומר דברים שקריים, חצוף", צעק לעברו ראש הממשלה ונטש את המקום עם פמלייתו

רויטרס

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, חטף היום (שבת) מהלומה ציבורית בארצו, אשר עוררה סערה בכלי התקשורת המקומיים. במהלך נאום שנשא יו"ר לשכת עורכי הדין בטורקיה בכינוס באנקרה, מתח מאטין פאיזגולו ביקורת על התנהלות ארדואן וממשלתו בעקבות רעידת האדמה שאירעה ב-2011 במחוז וואן, שבה נהרגו מאות אזרחים. ראש ממשלת טורקיה, שנכח בכינוס יחד עם הנשיא עבדוללה גול, התפרץ לדבריו של פאיזגולו ותקף אותו בשל אמירותיו הפוליטיות בכנס המשפטי שהועבר בשידור ישיר ברשת CNN בשפה הטורקית.

עוד בוואלה! חדשות:
"מישהו מנסה לחבל ביחסי המודיעין עם ארה"ב"
צעדת מחאה לזכר שלי דדון: "כולנו צריכים להתעורר"
הישראלים שעוקבים אחרי ולדימיר פוטין ומדונה

"אתה אומר דברים שקריים. איך אתה יכול להיות כה חצוף?", צעק ארדואן לעיני הנוכחים בכנס. יו"ר לשכת עורכי הדין לא התרגש מדבריו של ארדואן והמשיך בנאומו, כאשר הקהל מוחא כפיים על דבריו. ארדואן אף תקף את פאיזגולו - שביקר בעבר את החלטת הרשויות בטורקיה להעמיד לדין כמה ממתנגדיו של ארדואן, על כך שנאם במשך כשעה בכנס – הרבה מעבר למקובל באירועים אלה. ראש הממשלה הטורקי שזעם על יו"ר לשכת עורכי הדין עזב את האולם יחד עם פמלייתו, בעוד הנשיא גול ניסה ללא הצלחה להרגיעו.

ארדואן מצביע בבחירות בתורכיה, מרץ 2014. רויטרס
נטש את האולם. ארדואן/רויטרס

בכלי התקשורת בטורקיה שסיקרו בהרחבה את התקרית צוין כי אין זו הפעם הראשונה שארדואן מביע כך את מחאתו על דברי אחרים. ב-2009, זמן קצר לאחר מבצע "עופרת יצוקה" שיזם צה"ל ברצועת עזה, ארדואן נטש בזעם את הבמה בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, בעקבות ויכוח סוער עם נשיא המדינה שמעון פרס בנוגע למצב בעזה. ארדואן כעס כאשר מנחה הפאנל קטע אותו בזמן שפרס נשא דברים והגן על תקיפת צה"ל בעזה. "אתם הורגים אנשים", הטיח בו ארדואן. פרס נופף באצבעו ואמר בתגובה לארדואן כי היה נוהג באותו אופן לו היו רקטות נופלות על איסטנבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully