וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ה-CIA מסייע לקייב להיאבק בבדלנים הרוסים

העיתון "בילד" מדווח מפי המודיעין הגרמני כי הסוכנים עוזרים לממשלה באוקראינה בתחזוקת מנגנוני הביטחון, ואף מסייעים בחיפוש אחר ההון שגנב הנשיא המודח ינוקוביץ'

בדלנים רוסים במבנה דונבאס בעיר דונייצק – אוקראינה, 3 במאי 2014. AP
בדלנים רוסים פורצים למטה דונבאס בעיר דונייצק, אתמול/AP

עשרות מומחים של הסי-איי-אי והאף-בי-איי מסייעים לממשלת אוקראינה במאבקה מול הבדלנים הרוסים - כך דיווח הבוקר (ראשון) העיתון הגרמני "בילד".

העיתון ציטט מקורות בשירותי הביטחון בגרמניה, ודיווח כי הסוכנים האמריקנים מסייעים להקים מחדש את מנגנוני הביטחון שנפגעו במזרח אוקראינה. לפי הדיווח, הסוכנים לא מעורבים ישירות בלחימה מול הבדלנים הרוסים, אלא רק "בסיוע לקייב".

בין היתר, דווח כי הסוכנים מסייעים לממשלת אוקראינה להילחם בפשע המאורגן, ואף במצוד אחר ההון של הנשיא המודח ויקטור ינוקוביץ'.

לקריאה נוספת
פוטין מתנער: "איבדנו שליטה על הבדלנים באוקראינה"
אוקראינה בוערת: עשות הרוגים בעימותים באודסה
ראש העיר הפצוע של חרקוב הובהל לטיפול בישראל

עשרות הרוגים בהצתת בניין באודסה, אוקראינה, 2 במאי 2014. רויטרס
מפגין משליך בקבוק תבערה לבניין הבוער באודסה, בסוף השבוע/רויטרס

אוקראינה הכריזה על שני ימי אבל לאומי אחרי אירועי הדמים באודסה. ראש הממשלה, ארסניי יאצניוק, האשים את שירותי הביטחון באזלת יד שתרמה לאלימות בעיר הגדולה. בסוף השבוע נהרגו יותר 42 בני אדם באודסה, מרביתם בשריפה בבית לשכת הסחר. רוב הנספים היו בדלנים רוסים שנלכדו באש.

בראיון לרשת בי-בי-סי, אמר יאצניוק כי תוקם ועדת חקירה עצמאית שתבדוק את השתלשלות האירועים. "אני מטיל אחריות אישית על כוחות הביטחון. הם לא נקפו אצבע כדי לעצור את האלימות. אלה אנשים לא יעילים, והם הפרו את החוק", אמר. מפקד המשטרה באודסה הודח מתפקידו, ועוד 200 בני אדם נעצרו.

יצאניוק האשים גם את ממשלת רוסיה בליבוי האירועים. "הם מתזמרים מלחמה של ממש כדי להשמיד את אוקראינה ואת העצמאות שלה", הזהיר. הוא אמר כי "עדיין לא איבדנו את כל השליטה במזרח המדינה. הרבה תלוי באוכלוסייה המקומית, במי שתומך בשלום ובביטחון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
חייל אוקראיני במחסום מחוץ לעיר סלביאנסק – 4 במאי 2014. רויטרס
חייל אוקראיני במחסום מחוץ לעיר סלביאנסק, הבוקר/רויטרס

בתוך כך, צבא אוקראינה השתלט מחדש על מגדל טלוויזיה שנכבש בידי הבדלנים הרוסים בעיר קרמטורסק. שר הפנים, ארסן אבאקוב, כתב בפייסבוק כי המבצע החדש להשתלט על העיר החל בשעות הבוקר המוקדמות.

אמש הציבו הבדלנים אוטובוסים בוערים בכניסות הראשיות לעיר. התקשורת הרוסית דיווחה על 10 הרוגים בחילופי האש בקרמטוסרק ביממה האחרונה, אך באוקראינה לא אישרו את הדיווח.

רוסיה טוענת כי המבצע הצבאי במזרח אוקראינה שקול לפשע. שר החוץ הרוסי לברוב שוחח אתמול עם עמיתו האמריקני ג'ון קרי, ואמר לו כי "הלחימה מדרדרת את אוקראינה למלחמת אחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully