וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: "נרמול היחסים עם המערב תלוי בשותפינו"

על רקע המתיחות הגוברת עם המערב, אמר הנשיא ולדימיר פוטין בראיון לטלוויזיה הרוסית כי אין סיבה שהיחסים עם חברות נאט"ו והמערב לא ישתפרו, אך הבהיר: "זה לא תלוי רק בנו"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(פוטין, חמישי האחרון: "חיילים רוסים במזרח אוקראינה? קשקוש")

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אמר אמש (שבת) כי "שום דבר לא צריך לעמוד בפני נרמול היחסים בין רוסיה למערב", על רקע המתיחות בין הצדדים בשל מעורבותה של מוסקבה במשבר באוקראינה השכנה. סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה כי בראיון לרשת טלוויזיה ממלכתית ברוסיה, אמר פוטין כי ייצוב היחסים בין ארצו לבין המדינות החברות בנאט"ו וכן מדינות המערב "לא תלוי בנו - או רק בנו - אלא גם בשותפים שלנו".

עוד בוואלה! חדשות:
איראן: הושגה הסכמה על מתקן המים הכבדים באראק
הלילה: הפגנה בעד עישון סמים קלים מול הכנסת
השמיים הם הגבול: מידלטון בטייסת קרב אוסטרלית

בנוסף, פוטין התייחס למינויו של ראש ממשלת נורבגיה לשעבר, ינס סטולטנבורג, למפקד הברית הצפון-אטלנטית, ואמר כי בין השניים שוררים יחסים טובים. "מדובר באדם רציני מאוד ואחראי", החמיא פוטין למפקד נאט"ו. הוא הדגיש, עם זאת, כי שיפור היחסים תלוי במערב.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין משיב לשאלות הקהל – מוסקבה, 17 באפריל 2014. AP
"מפקד נאט"ו רציני מאוד ואחראי". פוטין/AP

למרות המאמצים למנוע הסלמה במצב באוקראינה, ההסכם שנחתם ביום חמישי האחרון בז'נבה בין נציגי רוסיה, אוקראינה, ארצות הברית והאיחוד האירופי, קרס למעשה יום לאחר החתימה עליו. ב"רפובליקת דונייצק העממית", עליה הכריזו הבדלנים, אמרו כי הם לא מכירים בו, ובאתר של משרד החוץ הרוסי הבהירו שהסעיף בהסכם שמדבר על פירוק כלל החמושים באוקראינה, מתייחס "קודם כל ללוחמי 'המגזר הימני' - ארגון לאומני אוקראיני, וארגונים פשיסטיים אחרים, שהשתתפו במהפכה בקייב בחודש פברואר". כלומר, בממשל הרוסי עדיין מתעקשים לראות בחמושים שהשתלטו על בנייני הממשל בערים במזרח אוקראינה "תושבים מקומיים" שמודאגים מהמהפכה, ושיש להם מלוא הזכות למחות נגדה בכל דרך.

שוטרים אוקראינים בדונייצק, 16 באפריל 2014. רויטרס
שוטרים אוקראינים בדונייצק, השבוע/רויטרס

ביום חמישי השתתף נשיא רוסיה ב"פורום מרתוני של שאלות ותשובות" - אירוע שנתי במסגרתו אזרחים רשאים להציג לנשיא הרוסי שאלות בענייני היום, והכחיש את הטענות לפיהן כוחות רוסיים פועלים בשטח אוקראינה. "מדובר בשטות גמורה", אמר. בפתח דבריו תקף פוטין בחריפות את הממשלה הזמנית בקייב, ואמר כי "ההחלטה לשלוח את צבא אוקראינה למזרח המדינה, במקום לנהל משא ומתן עם דוברי הרוסית, היא פשע חמור ביותר". הנשיא הרוסי הבהיר כי מוסקבה אינה שוללת שימוש בכוח צבאי במזרח אוקראינה. "עליי להזכיר לכם שהפרלמנט העניק לי את הסמכות להפעיל את הצבא באוקראינה, אך אני מקווה שלא ניגרר לזה. כולי תקווה שנוכל לפתור את הנושאים האלה באמצעים דיפלומטיים", אמר. מנגד, פוטין אישר בפעם הראשונה כי צבא רוסיה פעל בשטח חצי האי קרים כדי להכין את הקרקע לסיפוחו.

(עדכון ראשון: 20:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully