וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין קומנדו אוקראיני נהרג במבצע נגד הפרו-רוסים במזרח

13.4.2014 / 10:19

עשרות גברים חמושים בנשק כבד השתלטו על מטה המשטרה בעיר סלוביאנסק. קצין הכוחות המיוחדים נהרג במבצע לכיבוש העיר מחדש. שר הפנים לתושבים: הינעלו בבתים והתרחקו מהחלונות

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

כוחות הביטחון של אוקראינה פתחו הבוקר (ראשון) ב"מבצע למיגור הטרור" שמטרתו לסלק את החמושים הפרו-רוסים שהשתלטו על מעוז ביטחוני בעיר סלוביאנסק שבמזרח המדינה.

הרשויות הודיעו כי קצין אוקראיני נהרג ועוד חמישה אנשי קומנדו נפצעו בניסיון ההשתלטות. ככל הנראה יש נפגעים גם בקרב החמושים המקומיים.

מסוקי צבא נראו בשמי העיר, ולטענת גורמים במשרד הפנים, בכמה רחובות נשמעו חילופי אש. לתושבים ניתנה הוראה שלא לצאת מהבתים ולא להתקרב לחלונות.

ארצות הברית מאשימה את מוסקבה בליבוי ההפגנות האלימות במזרח אוקראינה, אך הקרמלין מכחיש בתוקף את ההאשמות. סגן הנשיא ג'ו ביידן יבוא לאזור בשבוע הבא.

שר הפנים, ארסן אבאקוב, כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי המרכז ללוחמה בטרור שיגר כוחות מכל אוקראינה לעבר סלוביאנסק, הנמצאת במחוז דונייצק. מפגינים פרו-רוסים, חמושים בכלי נשק אוטומטיים, השתלטו בסוף השבוע על מבני הממשל במרכז סלוביאנסק, השוכנת כ-150 קילומטרים מהגבול הרוסי, ובין היתר כבשו את מטה המשטרה בעיר.

רוסיה מזהירה את אוקראינה: היזהרו מפעולה צבאית במזרח המדינה

חמושים פרו-רוסים מול מטה המשטרה בעיר סלאביאנסק, דונייצק. אוקראינה, 13 באפריל 2014. רויטרס
אחד המפגינים הפרו-רוסים מול תחנת המשטרה, הבוקר/רויטרס

המפגינים הקימו מחסומים ארעיים בכניסות הראשיות לעיר, ומחוץ למטה המשטרה התקהלו כ-100 בני אדם, רבים מהם קשישים, כמעין "מגן אנושי". הם קראו לקיים משאל עם על התנתקות מאוקראינה ועל סיפוח האזור לרוסיה.

בימים האחרונים, מפגינים פרו-רוסים השתלטו על בנייני ממשלה בדונייצק ובעיר לוהנסק הסמוכה. אתמול פג המועד הסופי שהציבו הרשויות באוקראינה לפינוי המבנים, אך המפגינים לא התפנו.

ביום חמישי חשפה נאט"ו צילומי לוויין שבהם נראים לכאורה כוחות רוסיים נערכים סמוך בגבול לפלישה לאוקראינה. הברית הבינלאומית הודיעה כי לפי הצילומים, כ-40 אלף חיילים רוסים הוצבו באזור, נוסף על שורות ארוכות של טנקים, כלי רכב משוריינים, תותחים וכלי טיס. הכוחות נצפו ביותר ממאה אתרים שונים באזור הגבול בין המדינות.

בתגובה להאשמות של וושינגטון לפיהן מוסקבה יזמה את ההשתלטות על המעוזים הפרו-רוסים באוקראינה, אמר שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, כי הממשלה באוקראינה "מדגימה את חוסר היכולת שלה לקבוע את עתיד המדינה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully