וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טייס המשנה ביצע שיחה דחופה דקות לפני ההיעלמות"

עיתון מלזי דיווח כי מגדל של חברת תקשורת איתר שיחה יוצאת ממכשירו של פריק עבדול חמיד שהסתיימה בפתאומיות. האדם האחרון שדיבר עמו היה "מישהו מרשימת אנשי הקשר שלו"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

(ראש ממשלת אוסטרליה מדווח על החיפושים, אתמול)

טייס המשנה בטיסה 370 של "מלזיה איירליינס" שנעלמה לפני יותר מחודש ביצע שיחה דחופה מהטלפון הנייד שלו כמה רגעים לפני שהמטוס נעלם מהרדאר, כך דיווח היום (שבת) העיתון המלזי "New Straits Time". השיחה שהוציא פריק עבדול חמיד בן ה-27 התקיימה בשעה שהמטוס היה מעל האי פננג שבחופי מערב מלזיה והסתיימה בפתאומיות. לא ברור למי ניסה טייס המשנה להתקשר, אך ככל הנראה האדם האחרון שדיבר עם עבדול חמיד היה "מישהו מרשימת אנשי הקשר הקבועים שלו", נכתב בדיווח.

"חברת התקשורת איתרה את השיחה שהוא הוציא. מדוע השיחה נותקה? ככל הנראה משום שכלי הטיס נע במהירות רחוק ממגדל התקשורת ולא היה בטווח של המגדל הבא", כך צוטטו בעיתון גורמים המקורבים לחקירת ההיעלמות. הקשר האחרון שלו נעשה באמצעות מסרון "ווטסאפ" ב-7 במרץ בשעה 23:30, קצת לפני שהמריא לבייג'ינג.

עוד על היעלמות המטוס:
"משוכנעים שאנחנו יודעים היכן הקופסה השחורה"
"רצף אותות" מהמטוס המלזי: קצה החוט "המבטיח ביותר"
חודש לתעלומת המטוס: סוללת הקופסה השחורה מתרוקנת

מבדיקת המכשיר הנייד עולה כי המכשיר נותק לפני שהמטוס המריא. "ככל הנראה המכשיר כובה. עם זאת, בשלב מסוים בעת שהמטוס היה באוויר הקו הופעל מחדש", נכתב. בן דודו של עבדול חמיד אמר לעיתון השבוע כי פריק היה קרוב מאוד לאמו. "אם הוא היה יכול לצלצל לאדם אחד לפני שהמטוס נעלם, זו חייבת להיות אמו", אמר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אם הוא היה יכול לצלצל לאדם אחד לפני שהמטוס נעלם, זו חייבת להיות אמו". עבדול חמיד/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, נמשכים המאמצים לאיתור הקופסה השחורה, שתסייע להבין מה אירע למטוס לפני היעלמותו. ראש ממשלת אוסטרליה טוני אבוט התייחס הבוקר לאותות שנקלטו בימים האחרונים על ידי ספינה אוסטרלית. במסיבת עיתונאים שכינס בשנגחאי עם עמיתו הסיני שי ג'ין-פינג אמר אבוט: "אנו נכנסים לשלב שבו האות שמקורו במה שאנו בטוחים שהוא הקופסה השחורה מתחיל להיעלם. אנו מקווים להשיג כמה שיותר מידע לפני שהאותות דועכים באופן סופי". לפנות בוקר התחדשו החיפושים אחר הקופסה באוקיינוס ההודי.

צוותי החיפוש האוסטרליים במהלך החיפוש אחר המטוס המלזי, 11 באפריל 2014. רויטרס
כוחות החיפוש האוסטרלים באוקיינוס ההודי/רויטרס

בימים האחרונים נקלטו ארבעה אותות מהקופסה השחורה שככל הנראה שייכת לטיסה 370 של "מלזיה איירליינס", אשר המריאה ב-8 במרץ מקואלה לומפור לבייג'ינג. ביום רביעי הודיעה אוסטרליה כי זוהו שני אותות חדשים במהלך החיפושים, המתמקדים כ-2,200 קילומטרים מצפון-מערב לעיר פרת' שבאוסטרליה. זאת, לאחר שלפני שבוע נקלטו כבר שני אותות באותו אזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully