וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיהו איש המסתורין שנקשר, סומם ואיבד את זכרונו?

9.4.2014 / 19:09

באוסלו מנסים לפענח את זהותו של צעיר שאותר חסר הכרה בשלג, ושוהה בנורבגיה זה יותר מ-4 חודשים משום שהוא לא זוכר את שמו. האיש, הדובר 5 שפות, סיפר: "אני מיואש ומפוחד"

ג'ון סמית – שם זמני של איש מסתורי שסובל מאובדן זיכרון ואינו יודע מיהו. אפריל 2014. משטרת נורבגיה, אתר רשמי
הצעיר העניק לעצמו שם זמני, "ג'ון סמית"/אתר רשמי, משטרת נורבגיה

משטרת נורבגיה מנסה לזהות גבר צעיר, שדובר חמש שפות וטוען כי הוא אינו זוכר את שמו או יודע מהיכן בא. מפקדי המשטרה באוסלו פרסמו אמש (שלישי) את תמונתו של הצעיר, שלדבריהם אותר במפולת שלג בחודש דצמבר האחרון. מטייל מצא אותו במצב קשה, ללא כל מסמכים מזהים על גופו.

הצעיר, בשנות ה-20 לחייו, דובר אנגלית במבטא מזרח-אירופי. הוא מבין וקולט היטב גם צ'כית, סלובקית, פולנית ורוסית. גובהו מטר ו-87 סנטימטרים, יש לו עיניים כחולות ושער ראשו בלונדיני.

בראיון לערוץ הנורבגי NRK, סיפר הצעיר כי הוא התעורר כשבדמו תרופות מסוגים שונים. "היו חתכים עמוקים על הידיים שלי. זה ברור לי שהן נקשרו יחד. מצאתי את עצמי ליד אחות, ולא הבנתי מה קורה. זה היה מצחיק למדי כששאלתי אותה מי אני, משום שלא זכרתי את שמי".

לדבריו, הוא חש משותק ולא הצליח לדבר עד שפצעיו החלימו. "הרופא אמר שמצאו אצלי סמים שונים בדם. אני מיואש ומפוחד, וכל מה שאני רוצה הוא רק לצאת מהמצב הזה".

גם לאינטרפול אין מושג מיהו הצעיר האלמוני

באוסלו אומרים כי כשלו כל הניסיונות לאתר את זהותו של איש המסתורין באמצעות מאגרי מידע בינלאומיים, כולל דרך האינטרפול. סוג הדם שלו וטביעות האצבעות שלו אינם תואמים לאלה שמופיעים ברשימות הנעדרים, ועד עתה לא איש לא דיווח על אדם נעדר העונה לזיהויו.

הצעיר האלמוני נתן לעצמו שם זמני - "ג'ון סמית" - ולדברי המשטרה, הוא הסכים לפרסם את תמונתו כדי לבקש מהציבור עזרה בזיהויו.

המקרה מטופל במדור פשעי המין והאלימות של משטרת נורבגיה. דובר המשטרה, סטרלה הנריקסבה מסר כי "ג'ון סמית" מסוגל לחשוב בהיגיון חרף מצבו הבעייתי. הוא אמר כי לחוקרים יש "כמה כיוונים מעניינים שהתקבלו, בפרט מצד צ'כיה ומצד הרשויות בנורבגיה ומכמה מדינות נוספות". הוא אישר כי הצעיר אכן אותר עם חתכים על ידיו.

בשלהי 2011 התעוררה סערה בגרמניה, אחרי שנער מסתורי הופיע בברלין וסיפר כי חי ביער חמש שנים עם אביו, וקבר את גופתו לפני שחזר לציווליזציה. הנער, שכונה "ריי", התוודה לבסוף כי מדובר במתיחה ונידון לעבודות שירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully