וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רעולי פנים עם אלות" בחגיגה היהודית באוקראינה

9.4.2014 / 5:31

בבית הכנסת בעיר לוהנסק חגגו הכנסת ספר תורה – עשרות מטרים מאזור ההתנגשויות בין פרו-רוסים לכוחות הביטחון. "אחת מעובדות בית הכנסת נתלתה על הגדר, כולם ברחו הביתה"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

חגיגה יהודית בלב המהומות באוקראינה: בעיר לוהנסק במזרח המדינה, שבימים אלה נמצאת בכותרות לאחר שמפגינים פרו-רוסים השתלטו על בניין שירותי הביטחון בעיר, התרחשה אמש (שלישי) חגיגה סוריאליסטית כאשר עשרות מטרים בודדים מאזור המהומות חגגה הקהילה היהודית המקומית הכנסת ספר תורה לבית הכנסת בעיר. "היה מאוד שמח", סיפר רב העיר שלום גופין, "אבל השתדלנו לא להאריך בגלל המצב. עכשיו כולם ברחו הביתה".

גופין מספר כי העימותים בעיר התרחבו גם לאזור החגיגות, ואחת המשתתפות אף נפצעה. "15 רעולי פנים הגיעו עם אלות ברזל במהלך ההכנות לאירוע, וניסו לחטוף גדרות בשביל מחסומים. אחת מעובדות בית הכנסת נתלתה על הגדר כדי שהם לא יקחו את הברזל, אבל הם תפסו אותה בכוח, היכו ופצעו אותה", סיפר.

עוד כותרות בוואלה! חדשות:
"כוח מיוחד השתלט מחדש על בית הממשל בדונצק"
תיעוד: יריבו הגדול של ארדואן הוכה בפרלמנט
החוקרת שעוררה תדהמה אושפזה במחלקה פסיכיאטרית

יהודים חוגגים בבית כנסת בלב המהומות באוקראינה. באדיבות הקהילה היהודית בלוהנסק,
הכנסת ספר תורה בבית הכנסת בלוהנסק, אוקראינה/באדיבות הקהילה היהודית בלוהנסק

לדבריו, התוקפים הבינו כי נקלעו למקום רגיש, והחליטו לעזוב. "במהלך התקרית הגיע אחד המנהיגים של התוקפים, ולאחר שהבין שמדובר במקום קדוש – הניח אותה לנפשה ועזב אותה בעודה שוכבת על הרצפה פצועה. כוחות משטרה גדולים, בהם שוטרים סמויים, הגיעו למקום והחלו בחקירה", אמר גופין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"אין בני ערובה"

חרף הדיווחים של שירותי הביטחון האוקראיניים, הכחישו מפגינים הפרו-רוסים אתמול כי הם הטמינו חומרי חבלה במבנה או כי הם מחזיקים בבני אדם בניגוד לרצונם. "אין מטענים, אין בני ערובה. אנחנו לא צריכים בני ערובה כדי להשיג את מה שאנחנו רוצים", אמר אחד מהמפגינים, שהציג עצמו כמתאם הפעולה.

שירותי הביטחון המקומיים טענו מוקדם יותר כי המפגינים במקום מחזיקים בכ-60 בני ערובה במקום. הפעילים הפרו-רוסים השתלטו על הבניין ביום ראשון בערב, בסדרת מתקפות על מזרח המדינה. באוקראינה ובמערב חוששים שרוסיה עומדת מאחורי האירועים האחרונים, כשמטרתה היא לשחזר את תרחיש חצי האי קרים ולספח לשטחה טריטוריות נוספת מאוקראינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully