וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לה פן תכריח תלמידים יהודים בצרפת לאכול חזיר?

יו"ר מפלגת הימין הקיצוני בצרפת רוצה לאסור תחליפי חזיר בבתי הספר ואמרה כי לא יתחשבו ב"דרישות דתיות בתפריט" בתחומי העיריות בהן זכתה מפלגתה בבחירות השבוע

מארין לה פן נואמת בעצרת לרגל "יום ז'אן ד'ארק, מול בניין האופרה של פריז, 1 במאי 2012. רויטרס
"אין סיבה שהדת תיכנס לספירה הציבורית". לה פן/רויטרס

תלמידים יהודים ייאלצו לאכול חזיר? יו"ר מפלגת "החזית הלאומית" של הימין הקיצוני בצרפת, מארין לה פן, הודיעה אתמול (שישי) כי כל בתי הספר בתחומי העיריות בהן זכתה המפלגה בבחירות השבוע יוציאו את תחליפי החזיר מתפריטיהם. בראיון לרדיו RTL אמרה לה פן כי לא יתקבלו "דרישות דתיות בתפריט בתי הספר" והוסיפה ש"אין סיבה שהדת תיכנס לספירה הציבורית". בנוסף, הדגישה לה פן כי יש "להציל את החילוניות" בצרפת. ההחלטה צפויה לפגוע גם בתלמידים המוסלמים באותן ערים.

הדברים אינם נשמעים לראשונה מפיה של מנהיגת המפלגה הקיצונית. ב-2012 קראה לה פן לאסור על חבישת כיפות ורעלות בציבור. בראיון לעיתון הצרפתי "לה מונד", אמרה לה פן כי יש לאסור כיסויי ראש דתיים "בחנויות, בתחבורה ציבורית או ברחוב" ושבה וקראה לאסור תפילות בציבור, אוכל כשר או חלאל (דרישת האיסלם לבשר המותר לאכילה) בבתי ספר, ומימון של מסגדים בצרפת על ידי ממשלות זרות.

עוד על הבחירות בצרפת:
הממשלה בצרפת התפטרה; שר הפנים הוכרז כראש ממשלה
הימין הקיצוני בצרפת זכה להישג הגדול בתולדותיו
הימין הקיצוני כבש את הבחירות בצרפת: "כוח אדיר"

כמה ימים אחרי התבטאות זו ניסתה לה פן לפייס את יהודי צרפת. "הכיפה כלל אינה מהווה בעיה במדינה שלנו", הבהירה בראיון לטלוויזיה הצרפתית, וקראה לקהילה היהודית בצרפת "לעשות את המאמץ הקטן הזה, וההקרבה הקטנה הזאת". היא הדגישה בדבריה כי הרעיון מאחורי היוזמה הוא ליצור שוויון בין הדתות, בעקבות "חוק הבורקה", האוסר על אזרחים בצרפת להופיע בציבור כשפניהם מוסתרים לחלוטין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ערי צרפת מובלות לשחיטה על ידי לה פן"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום שני התפטרו חברי ממשלת צרפת בעקבות המפלה שחוותה המפלגה הסוציאליסטית של הנשיא פרנסואה הולנד בבחירות המקומיות במדינה. עם היוודע התוצאות הרשמיות, התברר כי מפלגת "החזית הלאומית" זכתה להישג הגדול ביותר בתולדותיה, במסגרתו צפויים לעמוד המועמדים שהציבה לה פן בראש שבע עיריות לפחות.

את ההישג העצום לטובת "החזית הלאומית" בבחירות ניתן לזקוף לא מעט לזכות שיעור ההצבעה הנמוך: 63% בלבד טרחו לבוא לקלפיות. מדובר בשפל של כל הזמנים בבחירות מקומיות במדינה. כמו כן, היעדר מועמדים ראויים, הרצון "לרענן" והמיאוס בשתי המפלגות הגדולות – הסוציאליסטים והימין-מרכז – תרמו גם הם לא מעט להישג.

בשנים האחרונות דאגה לה פן להיפטר מהסממנים האנטישמיים של המפלגה שירשה מאביה, ז'אן מארי לה פן, ומיקדה את מצע הבחירות שלה בהיבדלות מאירופה, בשנאה למוסלמים וברצון להתנער מ"פוליטיקאים מהדור הישן", שלטענתה תורמים לאבטלה. הישגה בבחירות המקומיות מחלץ אותה רשמית מתדמית מפלגת השוליים שדבקה בה, וממקם אותה – לפחות לשנים הקרובות – ככוח הפוליטי השלישי בגודלו, אם לא יותר מזה, בצרפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully