וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלת האבולה: מטוס עוכב בצרפת, קרבן בליבריה

בשל חשש הרשויות בעולם מהמגיפה שהתפרצה בגינאה, נבדקו כל הנוסעים ואנשי הצוות בטרם הורדו מהמטוס. מדינות סוגרות גבולותיהן עם גינאה. 90 בני אדם כבר מתו מהנגיף

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מגיפת האבולה ממשיכה להתפשט במערב אפריקה וגורמת לחרדה בעולם: מקרים חדשים דווחו בימים האחרונים במאלי ובליבריה ולפחות 90 בני אדם מתו עד כה מהנגיף שהתפרץ בחודשים האחרונים בגינאה, כך נמסר מארגון "רופאים ללא גבולות". בניגוד למקרים אחרים שתועדו עד כה, הקרבן הליברי היה צייד שמעולם לא ביקר בגינאה ולא היה בקשר עם אדם אחר שנשא את הנגיף, כך מסרו אתמול (שישי) הרשויות במדינה. "הוא הובהל לבית החולים ומת חצי שעה מאוחר יותר", אמרה ברניס דן, סגנית שר הבריאות.

משרד הבריאות במאלי מסר כי שלושה חולים החשודים כי נדבקו בנגיף הושמו בבידוד ונלקחו מהם דגימות שנשלחו למרכז לבקרת מחלות ומניעת הפצתן בארה"ב. גם בגמביה הציבו שני בני אדם בבידוד, אך תוצאות בדיקות המעבדה מצאו כי הם לא לקו באבולה, כך גם חולה שנבדק בקנדה. סיירה לאון הודיעה על סגירת הגבול עם גינאה וערב הסעודית בודקת בקשת לוויזה של עולים לרגל למכה מהאזור.

עוד על התפרצות הנגיף:
חרף מסרי ההרגעה: מגפת אבולה "חסרת תקדים" בגינאה
מה אתם יודעים על וירוס יום הדין?
חשיפת הנגיף: "כל שנותר לעשות הוא לבודד את החולים"

עטלפים צלויים בגינאה, 29 במרץ 2014. רויטרס
אסרו על שיווק עטלפים, שככל הנראה מסייעים להפיץ את הנגיף. עטלפים צלויים בגינאה/רויטרס

בתוך כך, מטוס אייר פראנס ששב מגינאה עוכב אתמול בבוקר במשך שעתיים בפריז לאחר נחיתתו, מחשש שאחד הנוסעים נדבק בנגיף. צוות הטיסה הודיע לרשויות הבריאות בצרפת על החשש, שעלה כתוצאה מ"שירותים מלוכלכים" במטוס, שכן אחד הסימפטומים למחלה הוא שלשול. כל 187 הנוסעים ו-11 אנשי הצוות נבדקו בטרם הורשו לרדת לקרקע. "התוצאות היו שליליות", מסר דובר חברת התעופה.

תושבים זועמים תקפו אמש מרכז רפואי שאותו מפעיל הארגון "רופאים ללא גבולות" בעיר מאקנטה בדרום מערב גינאה, שנועד לסייע בעצירת התפשטות האבולה. התושבים מאשימים את הארגון בהפצת הנגיף בעיר. "פינינו את כל אנשי הצוות וסגרנו את מרכז הטיפול", אמר סם טיילור, דובר מטעם הארגון במדינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אנשי רשויות הבריאות בעיר קונאקרי מלמדים תושבים להימנע מהדבקה באבולה, 31 במרץ 2014. AP
אנשי רשויות הבריאות מחנכים את התושבים להימנע מהדבקה בנגיף/AP

אבולה שייך למשפחת נגיפים בעלי מבנה דמוי תולעת, וגורם לקדחת דימומית, מחלה קשה וברוב המקרים קטלנית. לדברי פרופ' רן בליצר, מנהל מחלקת תכנון מדיניות בריאות בקופת חולים כללית ומנהל מכון כללית למחקר, הנגיף מוכר זה מעל 30 שנה, והוא התגלה ב-1976 ליד נהר האבולה בזאיר (כיום: הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו), בהתפרצות שקטלה 280 בני אדם.

מאז ועד היום תועדו רק 25 התפרצויות של הנגיף, בהן נדבקו כ-2300 בני אדם ומתו מעל ל-1500 מהם. לפני האירוע הנוכחי, ההתפרצות האחרונה של הנגיף נרשמה בשנת 2012, אף היא בזאיר.

"ניתן להדבק בנגיף ממגע עם בעלי חיים חולים (חיים או מתים), וכן ממגע הדוק עם חולים", הסביר פרופ' בליצר, "חלק מהמקרים שתועדו בעבר היו בקרב צוותים רפואיים שטיפלו בחולים ללא אמצעי הגנה מתאימים, דבר המדגיש את היכולת להעברה מאדם לאדם במגע הדוק".

בית החולים בעיר קונאקרי, גינאה, 29 במרץ 2014. AP
צוותים רפואיים בבית חולים בגינאה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully