וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש מפלישה נוספת: "כוחות רוסיים מוסווים מתאספים בגבול"

על פי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל" מפי בכירים בארה"ב, הכוחות מקימים קווי אספקה שיוכלו לשמש אותם במבצע ממושך. "ברור שפוטין מכין את הקרקע למקרה שירצה לפלוש"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(אובמה מזהיר את פוטין בוועידת הגרעין בהאג)

בארה"ב חוששים שרוסיה מתכננת פלישה נוספת לאוקריאנה – כך דווח הבוקר (שישי) ב"וול סטריט ג'ורנל" מפי גורמים רשמיים בארצות הברית, שעודכנו במידע מודיעיני בנושא. על פי הגורמים, החשש מתבסס על העובדה שכוחות גדולים של צבא רוסיה שנפרשו סמוך לגבול עם אוקראינה מסווים את מיקומם ומקימים קווי אספקה שיכולים לשמש לפרישה ממושכת.

על פי הדיווח, מתנועת הכוחות והסוואתם, הכוללת בין היתר כיסוי של ציוד שנפרש לאורך הגבול, אפשר ללמוד על כך שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין ממקם את כוחותיו כהכנה לאפשרות שיחליט להרחיב את השתלטותו על שטחים מעבר לחצי האי קרים באופן פתאומי. הדבר מעורר חשש בקרב קהילת המודיעין בארצות הברית בשל האי-ודאות סביב כוונותיו של פוטין.

עוד על הקרב על אוקראינה:
רוח גבית מארה"ב: סיוע של מיליארד ד' לאוקראינה
פוטין השתלט על צי הדולפינים הקרביים של אוקראינה
רוסיה הודחה מה-G8 בעקבות פלישתה לחצי האי קרים

חיילים רוסים בחצי האי קרים, 8 במרץ 2014. רויטרס
חיילים רוסים בחצי האי קרים/רויטרס

ארצות הברית סבורה כי רוסיה מיקמה כ-50 אלף חיילים על הגבול לקראת המבצע האפשרי, כולל אלה שנמצאים כבר בתוך חצי האי קרים, שסופח לאחרונה לרוסיה. עם זאת, בכיר אוקראיני טען אתמול כי המספר קרוב יותר למאה אלף חיילים. מוסקבה, מצדה, ממשיכה לטעון כי פרישת הכוחות היא חלק מתרגיל של צבא רוסיה בשטחה, אולם דובר הפנטגון, אדמירל ג'ון קרבי, טוען שארצות הברית "לא ראתה ראיות לכך שמתקיימים תרגילים כלשהם".

גורם בכיר בצבא ארצות הברית הסביר כי הפנטגון חושש שהרוסים הצטיידו בציוד נוסף שיכול לשמש לפלישה צבאית באוקראינה. "הם ממקמים ציוד לוגיסטיקה, דבר הנחוץ לתרגיל אך יכול גם לשמש לתקיפה נוספת אם יבחרו לעשות כן", אמר הגורם. בכיר בממשל ארצות הברית הוסיף: "ברור שפוטין מכין את הקרקע למקרה שהוא ירצה לפלוש. השאלה היא אם כבר הוחלט לעשות כן".

גורם צבאי טען עוד כי העובדה שהכוחות והציוד שלהם מוסווה מקשה על הערכת היקף הפרישה לאורך גבול אוקראינה. לדבריו, ייתכן שהדבר נועד לערפל את התצלומים של לווייני ריגול אמריקניים, או להסתיר את מיקומם מצבא אוקראינה.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין נואמים בועידת G20, ספטמבר 2013. רויטרס
בארה" לא יודעים מה כוונותיו של פוטין. אובמה ופוטין/רויטרס

ביום שלישי הזהיר נשיא ארצות הברית ברק אובמה את פוטין שלא ימשיך להתערב בנעשה באוקראינה. בדברים שנשא בוועידת הגרעין בהאג, הביע אובמה חשש מהאפשרות שרוסיה תעמיק את היאחזותה באוקראינה. "אנחנו מודאגים גם מהסגת גבול נוספת של רוסיה באוקראינה", אמר הנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully