וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טימושנקו: "להשמיד את הרוסים בנשק גרעיני"

ראש ממשלת אוקראינה לשעבר נשמעה בהקלטות שהודלפו כמי שאומרת כי צריך לחסל את רוסיה ואת נשיא ולדימיר פוטין בשל סיפוח קרים. "זה אכן הקול שלי, אך דבריי עוותו", אמרה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

מוקדם יותר היום, אובמה אמר כי המערב לא מכיר בסיפוח חצי האי קרים לרוסיה

ראש ממשלת אוקראינה לשעבר יוליה טימושנקו, אחת מסמלי המהפכה בארצה ומי שידועה כמתנגדת חריפה לרוסיה, נקלעה היום (שלישי) לסערה חדשה. תחנת טלוויזיה רוסית שידרה הקלטה שבה נשמעה טימושנקו כמי שקוראת "להשמיד" את הרוסים, בשל סיפוח חצי האי קרים לשטחם. טימושנקו, ששוחררה מהכלא לאחר הדחתו של הנשיא ויקטור ינוקוביץ' בחודש פברואר, אישרה שהקול אכן שלה, אך אמרה כי חלק מהתבטאויותיה עוותו והוצאו מהקשרן.

"זה עובר כל גבול", נשמעה אומרת טימושנקו בשיחת טלפון שהודלפה והועלתה לאתר שיתוף הקבצים יוטיוב. "מישהו חייב לקחת נשק ולהשמיד את ה'קטצאפס' (כינוי גנאי לרוסים באוקראינית) הארורים יחד עם המנהיג שלהם".

הקרב על אוקראינה - כותרות נוספות:
אובמה נגד פוטין: "סיפוח קרים - לא סוף הסיפור"
רוסיה הודחה מה-G8 בעקבות פלישתה לחצי האי קרים

בהתייחסותה לשמונה מיליון אזרחים ממוצא רוסי החיים בגבולות המדינה, אמרה טימושונקו כי צריך להשמיד אותם באמצעות נשק גרעיני. היא הוסיפה כי אילו היא הייתה ממלאת תפקיד בכיר בהנהגה בקייב לא היה לרוסיה סיכוי "מזוין" להשתלט על קרים. "הייתי מוצאת דרך לגמור עם המנוולים האלו".

ראשת הממשלה לשעבר יוליה טימושנקו פונה לקהל בכיכר מיידן בקייב לאחר שחרורה מהכלא, 22 בפברואר 2013. AP
"הייתי מוצאת דרך לגמור עם המנוולים האלו". יוליה טימושנקו/AP

"אני מקווה להשתמש בכל הקשרים שלי בעולם, כך שהוא (העולם) יקום כנגד רוסיה ושלא תישאר שם אפילו אדמה חרוכה", נשמעה טימושנקו, שהייתה אחת ממנהיגי המהפכה הכתומה באוקראינה, שהתרחשה בשנת 2004.

טימושנקו הגיבה לקלטות ואמרה כי החלק שבו היא לכאורה קוראת להשמיד את הרוסים באוקראינה מפוברק. "למעשה אמרתי שהרוסים שחיים באוקראינה הם אוקראינים", צייצה טימושנקו בטוויטר. "כל הכבוד לשירותי הביטחון הרוסיים, שהדליפו את השיחה. אני מתנצלת על הקללות".

ראש ממשלתו הפרו-רוסי של חצי האי קרים, סרגיי אקסיונוב, צייץ בחשבון הטוויטר שלו בתגובה כי טימושנקו "השתינה על עצמה" כשאמרה את הדברים האלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully