וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה הודחה מה-G8 בעקבות פלישתה לחצי האי קרים

ארגון המדינות המתועשות הורה להפחית את ייבוא הנפט והגז מרוסיה. מוסקבה: "זו לא טרגדיה גדולה". שרי החוץ של רוסיה ואוקראינה נועדו לראשונה מאז המשבר

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

רוסיה הודחה אמש (שני) מארגון המדינות המתועשות (G8) בעקבות פלישתה לאוקראינה השכנה וסיפוחו של חצי האי קרים. מנהיגי המדינות החברות בארגון – ארצות הברית, בריטניה, קנדה, גרמניה, צרפת, איטליה ויפן – הודיעו על כך בוועידה בנושא הגרעין שהחלה אתמול ותימשך גם היום בהאג שבהולנד. קודם לכן הודיעו כי ועידה של הארגון הכלכלי שתוכננה להתקיים ביוני בעיר הנופש הרוסית סוצ'י תועבר לבריסל.

עוד חדשות מהעולם:
המשפחות זועמות: "מלזיה הוציאה את הנוסעים להורג"
שני בני דודים נוספים של אסד נהרגו בלטקייה
כך אותרה מהחלל הטיסה המלזית שהסתיימה באסון

קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, נשיא ארה"ב ברק אובמה וראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון בוועידת הגרעין בהאג, מרץ 2014. AP
קנצרלית גרמניה אנגלה מרקל, נשיא ארה"ב ברק אובמה וראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון, אתמול בהאג/AP

"החוק הבינלאומי מונע השגה של שטח של מדינה אחרת באמצעות כפייה או כוח", נמסר בהודעה שפרסמו נציגי הפורום, המכונה כעת G7. "בעשותה כן הפרה רוסיה את העקרונות שעליהם מושתתת המערכת הבינלאומית. אנו מגנים את משאל העם הלא חוקי שנערך בקרים תוך הפרה של חוקת אוקראינה. אנו מגנים גם את הניסיון הבלתי חוקי של רוסיה לספח את קרים תוך הפרה של החוק הבינלאומי ושל התחייבויות בינלאומיות".

בנוסף, מסרו ראשי המדינות בהודעתם: "אנו מוכנים להרחיב את הסנקציות, שיהיו להן השלכות הולכות וגוברות על הכלכלה הרוסית, אם רוסיה תמשיך להסלים את המצב". נמסר גם כי הם הסכימו לפעול יחדיו להפחית את התלות בייבוא הנפט והגז מרוסיה.

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר כי לא מדובר ב"טרגדיה גדולה". במסיבת עיתונאים שכינס בהאג אמר כי "G8 הוא ארגון לא רשמי שלא מנפק כרטיסי חבר ובהגדרתו, לא יכול להדיח אף אחד". הוא ציין כי "כל ההחלטות הכלכליות והפיננסיות מתקבלות ב-G20". לדבריו, "אם בעלי בריתנו במערב סבורים כי הפורמט הזה מיצה את עצמו, לא נדבק בו. איננו מצטערים על כך. אולי במשך שנה או שנתיים, יהיה זה ניסוי עבורנו לראות כיצד אנו חיים בלי הארגון".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
נשיא ארה"ב ברק אובמה בכנס הגרעין בהאג, מרץ 2014. AP
על רוסיה לשלם מחיר. נשיא ארצות הברית ברק אובמה בהאג/AP

נשיא ארצות הברית ברק אובמה, המשתתף גם הוא בוועידה בהולנד, אמר מוקדם יותר כי ארצו ובעלות בריתה באירופה מאוחדות בעמדה לפיה על רוסיה לשלם מחיר על מעשיה. בן רודס, סגן היועצת לביטחון לאומי סוזן רייס, אמר לכתבים בהאג כי "עמדתנו היא שאם רוסיה מפרה בבוטות את החוק הבינלאומי ואת הסדר שה-G7 קיווה לבנות מאז סופה של המלחמה הקרה, אין כל צורך לערב אותה".

בתוך כך, אתמול נועד שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב עם עמיתו מאוקראינה אנדרי דשיציה, לראשונה מאז המשבר שהוביל לסיפוח קרים. "הצגנו את החזון שלנו לכינון דיאלוג לאומי טוב שייקח בחשבון את כל תושבי אוקראינה", אמר לברוב במסיבת עיתונאים בהאג, שם השתתפו שני השרים בוועידת הגרעין.

(עדכון ראשון: 23:24)

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב עם עמיתו מאוקראינה אנדרי דשיציה בשולי ועידת הגרעין בהאג. הולנד, 24 במרץ 2014. משרד החוץ הרוסי, אתר רשמי
סרגיי לברוב עם עמיתו האוקראיני אנדרי דשיציה בשולי ועידת הגרעין/אתר רשמי, משרד החוץ הרוסי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully