וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה מגבירה הלחץ: ועידת ה-G8 ברוסיה בוטלה

24.3.2014 / 19:17

ראש ממשלת בריטניה קמרון אמר שוועידת שמונה הכלכלות החזקות בעולם שתוכננה להתקיים בסוצ'י תבוטל בשל סיפוח חצי האי קרים. רוסיה: "איננו מאמינים שזו בעיה גדולה"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ממשיכים בניסיונות לבודד את פוטין: ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, הודיע היום (שני) כי ועידת מנהיגי ה-G8, נציגי שמונה הכלכלות החזקות בעולם, שהייתה אמורה להתקיים ביוני בעיר הנופש הרוסית סוצ'י, תבוטל עקב החלטתו של הנשיא ולדימיר פוטין לפלוש לאוקראינה ולספח את חצי האי קרים. "עלינו להבהיר שלא תהיה פסגת G8 השנה ברוסיה", אמר קמרון לעיתונאים בשולי ועידת הגרעין המתקיימת בהאג שבהולנד. הערב אמר מקור דיפלומטי צרפתי כי מנהיגים הוועידה סיכמו כי היא תתקיים בבריסל, במקום בסוצ'י.

ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון. בריסל, 20 במרץ 2014. AP
קורא לבודד את פוטין. קמרון/AP

קמרון אמר את הדברים לפני פגישה של מנהיגי ה-G7, נציגי שבע הכלכלות הגדולות בעולם, קרי – הגוף המוכר, ללא רוסיה עצמה. בין הנוכחים בוועידת הגרעין גם נשיא ארצות הברית ברק אובמה, שהודיע בשבוע שעבר על שתי חבילות של סנקציות על בכירים רוסים ואוקראינים שהיו מעורבים בפלישה לאוקראינה.

קמרון גם נשאל על התעצמות הנוכחות הצבאית הרוסית בגבול אוקראינה-רוסיה, ואמר כי כל צעד נוסף מצד הצבא הרוסי באזור תגרור על סנקציות בינלאומיות נוספות על מוסקבה. "יהיה זה בלתי נסבל אם פוטין ימשיך להכניס כוחות עמוק יותר לתוך אוקראינה, וזה יגרור סנקציות חריפות עוד יותר מצד האיחוד האירופי, ארצות הברית, ומדינות נוספות", אמר.

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב אמר בתגובה כי לארצו אין כל בעיה עם ההחלטה. "אם בעלי בריתנו במערב מאמינים כי הפורמט מיצה את עצמו, לא נדבק בו", אמר לכתבים בהאג. "איננו מאמינים שזו תהיה בעיה גדולה אם הוועידה לא תתכנס".

עוד חדשות מהעולם:
כך אותרה מהחלל הטיסה המלזית שהסתיימה באסון
שני בני דודים נוספים של אסד נהרגו בלטקייה
מצרים: עונש מוות ל-529 מאנשי "האחים המוסלמים"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

אוקראינה הסיגה את כוחותיה מקרים

מוקדם יותר הורה נשיא אוקראינה הזמני אלכסנדר טורצ'ינוב על הסגת כל כוחות הצבא מבסיסיהם בחצי האים קרים, לנוכח סיפוחו של חצי האי לרוסיה. "ההחלטה התקבלה בשל הסכנה הנשקפת לחייהם של החיילים ומשפחותיהם מצד הצבא הרוסי", אמר טורצ'ינוב לפרלמנט האוקראיני. הוא הוסיף כי המועצה להגנה ולביטחון לאומי הורתה למשרד ההגנה להציב מחדש את יחידות הצבא שיועברו מקרים, ולסייע בפינוי משפחותיהם של אנשי הסגל.

במהלך הלילה השתלטו חיילים רוסים על בסיס של חיל הים האוקראיני בקרים. דובר הצבא האוקראיני אמר כי ההשתלטות נעשתה בחיפוי מסוקים מחיל האוויר הרוסי. אתמול אמר טורצ'ינוב כי קצין בכיר בחיל האוויר נשבה על ידי כוחות רוסיים, שהשתלטו על בסיס אחר בחצי האי.

בתוך כך, הערב נועדו שר החוץ הרוסי לברוב ועמיתו האוקראיני אנדרי דשיציה בשולי הוועידה בהאג, לראשונה מאז סיפוח קרים. לפי הדיווחים בסוכנויות הידיעות ברוסיה, המשלחת האוקראינית היא שביקשה לערוך את הפגישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully