וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריז: "צעקו לי יהודי מלוכלך, והיכו אותי בפנים"

חשד לתקיפה אנטישמית בעיר האורות: מורה חובש כיפה בן 59 התלונן כי בעת שיצא ממסעדה ברובע ה-19, תקפו אותו שלושה גברים, ציירו לו צלב קרס על החזה וברחו. "פחדנות שלא תתואר"

קברי יהודים שחוללו בשטרסבורג, צרפת. AP
האיש הובהל לבית החולים עם חבלות רבות בפניו. יהודי עומד מול קברי יהודים שחוללו בעיר שטרסבורג/AP

חשד לתקיפה על רקע אנטישמי בפריז: אזרח צרפת, בן 59, הגיש אתמול (שישי) תלונה למשטרה בטענה כי הותקף על ידי שלושה גברים ברובע ה-19 בעיר בשל היותו יהודי. לטענת האיש, מורה חובש כיפה שמתגורר בעיירה סמאון שבצפון צרפת, הוא הוכה על ידי שלושת הגברים בליל יום חמישי האחרון. האיש סיפר לחוקרים כי בעת שיצא ממסעדה בשעה 22:00, החלו לצעוק לעברו הגברים קריאות שונות, כגון: "מוות ליהודים" ו"יהודי מלוכלך".

בשלב מסוים, כך לטענתו, הם התקרבו אליו - והחלו להכותו בפניו. בנוסף, הם קרעו את חולצתו וציירו לו צלב קרס על החזה. לאחר שביצעו את זממם, הם ברחו מהמקום, והאיש הובהל לבית החולים כשהוא סובל מחבלות רבות בפניו. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע. לטענת גורם המקורב לחקירה, "במשטרה מתייחסים לנושא בצורה רצינית מאוד".

כמה גורמים פוליטיים בכירים בפריז גינו את התקיפה החמורה, ביניהם ראש העיר, ברטראן דלנואה. הוא כינה את האירוע "פחדנות שלא תתואר", ואמר כי הוא מהווה "בגידה בעקרונות המכוננים של הרפובליקה הצרפתית ובערכיה של החברה הפריזאית".

אנטישמיות באירופה - כותרות נוספות:
רופא ביוון תלה שלט "אין כניסה ליהודים" - ונידון למאסר
מאות ספרי "אנה פרנק" הושחתו בספריות בטוקיו
חשד לתקיפה אנטישמית בקייב: בן 30 נדקר בליל שבת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully