וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתגרה במערב: ארדואן חסם את טוויטר בטורקיה

אחרי שאמר ש"יעיף מכאן את טוויטר, ולא אכפת לי מה יגידו בעולם", חסם ראש ממשלת טורקיה את הרשת החברתית שפרסומים בה סיבכו אותו בחשדות שחיתות. האיחוד האירופי: מהלך פחדני

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן. אנקרה, דצמבר 2103. רויטרס
איים, וחסם. ארדואן/רויטרס

ראש ממשלה נגד התקשורת החופשית בארצו: הרשת החברתית הפופולרית "טוויטר" נחסמה הלילה (חמישי) בטורקיה, שעות אחרי שראש הממשלה רג'פ טייפ ארדואן אמר כי הוא "ימחק" את הרשת שבה השתמשו מתנגדיו כדי להציף את טענות השחיתות נגד גורמים הקרובים לו, והמאיימות על שלטונו. סוכנות הידיעות הממלכתית "אנטוליה" אמרה שהרשויות "חסמו טכנית את הגישה לטוויטר" מכיוון שהשירות התעלם מהוראות בית המשפט במדינה להסיר כמה קישורים שהוגדרו לא-חוקיים.

עוד על ההסתבכויות של ראש ממשלת טורקיה:
רופאים: מודאגים ממצבו הנפשי של ארדואן
מותו של נער בן 15 הצית מחדש גל הפגנות
"אבחן להוציא את פייסבוק ויוטיוב מחוץ לחוק"

טוויטר לטורקים: אפשר לעקוף את ההוראה

טוויטר הגיבה בהודעה שבישרה למשתמשיה הטורקים כי הם יכולים לעקוף את החסימה הממשלתית, באמצעות שימוש בשירותי הסלולר של החברה. נציבת האיחוד האירופי לעניינים דיגיטליים, נילי קרוס, מיהרה להגיב על המהלך הטורקי, ואמרה כי מדובר במהלך "חסר בסיס, חסר טעם ופחדני". היא הוסיפה כי "העם הטורקי והקהילה הבינלאומית יראו במהלך הזה צנזורה. זו באמת צנזורה".

חסימת הגישה לטוויטר מגיעה לאחר דבריו של ארדואן בכנס לקראת הבחירות המקומיות ב-30 לחודש, בהם הבטיח לחסום את הגישה לרשת בארצו. "אנחנו נמחק את טוויטר. לא אכפת לי מה אומרת הקהילה הבינלאומית", אמר ארדואן.

זה מכבר הכריז ראש הממשלה הטורקי מלחמה על כלי התקשורת במדינה, בהם גם שירותי התקשורת הגלובליים הגדולים. באחרונה נודע כי בכוונתו גם להוציא מחוץ לחוק את הרשת החברתית הגדולה מכולן – פייסבוק, וכן את אתר שיתוף הסרטים יוטיוב, זאת לאחר הבחירות המקומיות. אם יממש ארדואן צעד זה, הדבר עלול להחריף את המחאה הציבורית נגדו, שגברה לאחרונה עקב פרסומן של הקלטות שמהן עולה לכאורה התנהלות מושחתת שלו ושל מקורביו, בייחוד בנו בילאל ארדואן.

גם פייסבוק תיחסם?

באחרונה אושר בטורקיה חוק הצנזורה השנוי במחלוקת. החוק מאפשר לממשלה להסיר מהאוויר אתרי אינטרנט ולהקים מאגר מידע על הגולשים, ואישורו הוביל לביקורת שנמתחה מצד גורמים שונים – גם מחוץ לטורקיה – בהם האיחוד האירופי. כשנשאל לפני כמה שבועות אם הוצאה מחוץ לחוק של יוטיוב ופייסבוק נכללת בצעדיו המתוכננים, השיב ראש הממשלה הטורקי: "נכללים".

מאז החלו ההקלטות להתפרסם ברשת האינטרנט בשבוע שעבר טען ארדואן באופן נחרץ כי מדובר בזיוף שהוא חלק ממערכה שנועדה להביך אותו. הוא הפנה אצבע מאשימה כלפי יריבו פתהוללה גולן, מטיף ואופוזיציונר בולט הגולה בארצות הברית, שלו רשת של בתי ספר הפועלים בטורקיה.

יוטיוב, בין היתר, שימש לפרסום הקלטות הקשורות לכאורה בארדואן. באחת מהן נשמע ראש הממשלה הטורקי מציע לבעליו של עיתון טורקי לפטר שני עיתונאים האחראים לסיפור שפורסם בעמודו הראשי ועסק בניסיונות הפיוס עם הכורדים בטורקיה. באחרת, ניתן לכאורה לשמוע את בילאל ארדואן, בנו של ראש הממשלה, משוחח עם חברו מהאוניברסיטה ומנסה לרקום עסקה להשתלטות על ארבעה איים בקרבת יוון המיועדים לתיירות בלבד. מדובר בעסקה של 35 מיליארד דולר, שמטרתה להקים באיים תחנות כוח בסיוע איש עסקים מקטאר. מי שהעלה את ההקלטה כחלק מסרטון שבו נראית גם מפה של האיים הוא אותו משתמש שהדליף באחרונה את יתר ההקלטות שמטלטלות את הממשלה באנקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully