וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"נקמה" של פוטין: סנקציות נגד בכירים אמריקנים

ה"דיילי ביסט" דיווח כי בתגובה לסנקציות שהטילה ארה"ב על אישים רוסים נוכח המשבר בקרים, יפרסם נשיא רוסיה רשימה משלו. בין השמות שיופיעו בה: ויקטוריה נולנד וג'ון מקיין

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עשוי להודיע היום (שלישי) על התגובה הרוסית לסנקציות שהטילה אמש ארצות הברית על בכירים רוסים ואוקראינים במחאה על כוונת רוסיה לספח את חצי האי קרים. ברשימת הנגד ייכללו ככל הנראה בכירים בממשל אובמה וסנטורים אמריקנים - כך דווח באתר החדשות האמריקני ה"דיילי ביסט". הסנטור הרפובליקני ג'ון מקיין, שהיה בקייב בשבוע שעבר, אמר לאתר כי הוא ישמח להיכלל ברשימה: "זה יהיה לי לכבוד".

אתמול בצהריים הטיל כאמור הבית הלבן עיצומים אישיים על 11 רוסים ואוקראינים, המואשמים בפלישה הצבאית של רוסיה לחצי האי קרים ובסיכון ביטחונם האישי של אזרחי אוקראינה. הצו, בחתימתו של הנשיא ברק אובמה, מקפיא את נכסיהם של ה-11 בבנקים בארצות הברית, ואוסר עליהם להיכנס לשטחה של ארה"ב. ברשימה מופיעים, בין השאר, הנשיא המודח של אוקראינה ויקטור ינוקוביץ', ועוזריו הבכירים. סנקציות נוספות הוטלו על עוזריו הבכירים של נשיא רוסיה, על מנהיגי הדומה במוסקבה, ועל בכירים בממשלה הרוסית.

עוד על המשבר
פוטין חתם על צו המכיר בקרים כמדינה ריבונית
שר התעמולה של פוטין מאיים על ארה"ב בנשק גרעיני
קרים הכריזה על עצמאות; אוקראינה מגייסת מילואים

נשיא רוסיה ולדימין פוטין. פברואר 2014. AP
"אם לא נעצור את פוטין, הוא יפלוש לעוד מדינות"/AP

הלילה נודע כי פוטין לא מתכוון להישאר חייב, וכי הוא מכין רשימת עיצומים משלו, שתהיה בנויה מאישים מקבילים בתפקידם לאלו שברשימה האמריקנית. כך למשל, אחד מאותם יעדי הסנקציות האישיות הוא האיש השני בחשיבותו בסנאט האמריקני, הסנאטור הדמוקרט דיק דרבין – שלאחרונה קידם הצעת החלטה אשר נועדה לגנות את הפלישה הרוסית לקרים. הבחירה בו, לפי מקורות דיפלומטיים שנחשפו לתכנון הרוסי, היא בתגובה לבחירה בוולנטינה מטביינקו, יו"ר בית הנבחרים העליון של הדומה הרוסית. בתגובה לכך אמר הלילה דרבין כי "אמו הליטאית הייתה גאה בכך שהבן שלה הגיע לרשימת האויבים האמריקנים של ולדימיר פוטין".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

שמות אמריקנים נוספים ברשימת הסנקציות הרוסית, אף שהיא אינה רשמית עדיין, הם הסנאטור הדמוקרטי רוברט מננדז, הסנאטור הרפובליקני בוב קורקר, יושבי הראש של ועדת הסנאט לענייני חוץ - שמרכזת את ענייני הסנקציות בסנאט ותת-שר החוץ ויקטוריה נולנד, שהייתה מעורבת ישירה במגעים עם האופוזיציה האוקראינית בימים שלפני ההפיכה.

עם זאת, וחרף שתי הרשימות הללו, נדמה שהעיצומים האישיים שמתכננים שני הצדדים לא ישנו את עמדותיהן של ארה"ב ורוסיה. "אם נסכים למהלך הנוכחי (של סיפוח קרים), המשמעות היא שאנחנו נותנים לו אור ירוק לו לפלוש גם למולדובה, שגם בה כבר יש חיילים רוסים", אמר סנאטור מקיין. "זאת הבעיה עם מדיניות הפיוס שלנו".

בתוך כך, יצא הלילה סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן למסע דילוגים בכמה ממדינות אירופה החברות בברית נאט"ו, במה שנראה כמו איתות לרוסיה בעקבות המשבר בחצי האי קרים. את ביקורו יחל ביידן בפולין, שם ייוועד עם ראש הממשלה דונלד טאסק והנשיא ברוניסלב קומורובסקי. בהמשך ייפגש גם עם נשיא אסטוניה, נשיא ליטא ונשיא לטביה. הפגישות עם נציגי המדינות החברות בברית הצפון אטלנטית הן חלק ממאמץ אמריקני שנועד לשכנע את נשיא רוסיה לחזור בו מהכוונה לספח את קרים. מוקדם יותר הודיע פוטין כי הוא מקבל את משאל העם שנערך בחצי האי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully