וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים הפגינו באיסטנבול אחרי מות נער: "המדינה רצחה"

11.3.2014 / 23:03

הנער, בן 15, נפגע מגז מדמיע בהפגנות הקיץ באיסטנבול, והיה בתרדמת 9 חודשים. מותו מעורר גל מחאה חדש בטורקיה, שמקבל רוח גבית מפרשת השחיתות המעיבה על שלטונו של ארדואן

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

אלפי מפגינים יצאו היום (שלישי) לרחובות באנקרה ובאיסטנבול, בעקבות מותו של ברקין אלוון, נער טורקי שנפגע ממחסנית גז מדמיע בראשו במהלך ההפגנות נגד הממשלה בפארק גזי בקיץ האחרון, ושהה בתרדמת מאז. כוחות המשטרה ריססו גז מדמיע והשתמשו בזרנוקי מים על מנת לפזר את המפגינים, שמסרבים להרפות מראש הממשלה רג'פ טייפ ארדואן.

אלוון, שהיה בן 14 בעת האירוע, נפגע לאחר שיצא לקנות לחם עבור משפחתו ונתקל בעימותים ברחוב. הוא הפך לאחד מסמלי המאבק של המתנגדים לממשלה. "המדינה הרוצחת תובא לדין", זעקו המפגינים במחאה על מותו של אלוון, כמו גם על רקע פרשת השחיתות השלטונית שנחשפה במדינה וממשיכה לערער את בכירי השלטון. "דמו של ברקין לא יופקר על האדמה", אמר אחד המפגינים.

עוד כותרות מהעולם:
"חיל האוויר המלזי זיהה בוודאות: המטוס הסתובב לאחור"
ועדת הסנאט למודיעין: "ה-CIA פרץ למחשבים שלנו"
צפו: חמאס מציג את "המזל"ט הישראלי שהתרסק בעזה"

הלווייתו של ברקין אלוון, נער שנהרג מאלימות משטרתית בטורקיה, מרץ 2014. רויטרס
"המדינה הרוצחת תובא לדין". מסע ההלוויה של ברקין, היום/רויטרס

כוחות המשטרה פיזרו כ-2,000 סטודנטים של האוניברסיטה הטכנית באנקרה, לאחר שאלה חסמו כביש ראשי במחאה על מותו של הנער. לפי הדיווחים בכלי תקשורת מקומיים, לפחות עשרה בני אדם נעצרו.

מנהיגי המחאה קראו למחאות נוספות ברחבי המדינה בהמשך היום, בהודעות שפורסמו במדיות החברתיות. בתוך כך, אלפים נאספו בכיכר קיזיליי המרכזית בבירה אנקרה, וכיסו את פניהם בצעיפים במחאה על השימוש בגז מדמיע.

אלוון הוא ההרוג השמיני מגל האלימות שפרץ במהלך ההפגנות בחודשים מאי ויוני האחרונים, אשר החלו בעקבות כוונתו של ארדואן להרוס פארק ציבורי באיסטנבול. הנשיא עבדוללה גול, שהיה הבכיר הראשון להגיב בפומבי על מותו של הנער, מסר את תנחומיו למשפחה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
עימותים לאחר מותו של נער מאלימות משטרתית, אנקרה, מרץ 2014. רויטרס
מנהיגי המחאה קראו למחאות נוספות ברחבי המדינה בהמשך היום. מפגינים באנקרה, היום/רויטרס

ארגון זכויות אדם בינלאומי קרא לצדק בחקירת מותו של הנער. מהארגון "Human Rights Watch" נמסר כי למעשה לא נעשתה "חקירה משמעותית של פעולות המשטרה". "קיים צורך דחוף לזהות את השוטרים שהשתמשו במטולי גז מדמיע, ולבחון את הפרשה כולה במונחים של אחריותם של הקצינים הבכירים", נטען בהודעה רשמית.

"אלימות משטרתית נגד מפגינים היא בעיה בממדי מגיפה בטורקיה", עוד נטען, "תרבות של התחמקות מעונש נפוצה במדינה. ברקין אלוון, הנער שלעולם לא התעורר מהתרדמת שלו הפך לסמל לאלימות המשטרתית ואי-נטילת אחריות. לברקין ולבני משפחתו מגיע צדק".

הלווייתו של ברקין אלוון, נער שנהרג מאלימות משטרתית בטורקיה, מרץ 2014. רויטרס
"לברקין ולבני משפחתו מגיע צדק". אחותו של ברקין במסע ההלוויה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully