וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לילה בפאב עם החיילים הרוסים: "אנחנו כאן כבר חודש"

בערב האחרון שלו על אדמת אוקראינה, שתה שליח וואלה! חדשות לקרים בירה עם חיילים מתוסכלים שטענו כי רוסיה צפתה מראש את המהפכה בקייב. ארה"ב שולחת ספינת טילים לים השחור

מערכת וואלה!

המקום: העיר סימפרופול שבחצי האי קרים. הזמן: שעת ערב מאוחרת. החלטתי לצאת לשתות כוס בירה בערב האחרון שלי על אדמת אוקראינה. "יש לכם עיר מעאפנה. חודשים שלא ראינו בחורות ולא מצאנו כאן שום דבר", פנה אליי חייל רוסי כשעישנתי סיגריה מחוץ לפאב וביקש שאדליק גם לו אחת. מיד הבנתי שהוא חושב שאני מקומי, אך לולא משפט הפתיחה שלו, ספק אם הייתי מבחין בעובדה שהוא אינו אוקראיני בעצמו.

הקרב על אוקראינה - סיקור מיוחד:
הפרלמנט בקרים הצביע בעד הצטרפות לרוסיה
ארה"ב נגד רוסיה: "פוטין מפיץ שקרים"
הקלטה סודית חושפת ספק באירופה לגבי רצח המפגינים בקייב

רומה הוא חייל מילואים רוסי בשנות ה-40 לחייו, שכמו רבים מחבריו הוזעק לסייע בהשתלטות על חצי האי האוקראיני. כשהסברתי לו שאני בכלל לא מכאן, הוא הביט בי במבט חושד. "אז מאיפה אתה?", שאל. כשהשבתי שאני מישראל, חיוך רחב נמרח על פניו. "תרשה לי ללחוץ את היד שלך. אנחנו מאוד אוהבים את ישראל. הצבא הישראלי הוא מבחינתנו מודל לחיקוי". נכנסנו פנימה והתיישבנו סביב שולחן עגול ליד חבריו.

חיילים רוסים בחצי האי קרים, 6 במרץ 2014. רויטרס
חיילים רוסים בקרים, היום/רויטרס

רומה, ולודייה ודימה הצליחו לקבל פס נדיר במונחי הצבא הרוסי. דימה בדיוק חגג את יום הולדתו ה-21 ושלושת החיילים הצליחו לחמוק לערב אחד לעיר, כשחבריהם אפילו אינם זוכים לשעות שינה נורמליות. כיאה לתרבות הרוסית, הזמינו השלושה בקבוק גדול של וודקה מקומית, יחד עם "זקוסקה" - נשנוש טוב להרגעת הקיבה הבוערת מוודקה עצבנית במיוחד. ה"זקוסקה", המורכבת בעיקר מדג מלוח, קבבונים קטנים ומלפפון חמוץ, לא הספיקה. עד מהרה התחלנו להריץ שוטים משותפים באופן סדור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"משמרת יכולה להיות אפילו 24 שעות"

אחרי שלוש או ארבע כוסיות נקיות של וודקה, החלו השלושה להיפתח. "כל מה שפוטין אומר זה חרטא", הודה רומה. "אנחנו בכלל לא נכנסנו לאוקראינה לפני שבוע. אנחנו כאן כבר חודש. רוסיה ידעה טוב מאוד לשלוח את החיילים שלה לשטח אוקראינה. הם ידעו היטב שבקרוב תהיה בקייב הפיכה ובגלל זה כבר לפני חודש הגענו לכאן, חפרנו שוחות ומאז אנחנו שם, שומרים על גבול קרים ולא נותנים לאף אחד להתקרב כל כך מהר. כל אדם שמתקרב, הנוהל הוא לבדוק אותו מכף רגל ועד ראש. הם (אנשי האופוזיציה) באים ומנסים להיכנס רק כדי להשתלט גם על קרים".

בשלב הזה, אפשר היה להבחין בקלות בחוסר הסימפטיה – בלשון המעטה – שחשים החיילים הרוסים כלפי האופוזיציה האוקראינית שהשתלטה על השלטון בקייב. ולא רק כלפיה. "ארצות הברית עלולה להגיע לכאן ואז תהיה מלחמה הרבה יותר קשה", טען ולודיה בחשש. "אם ארצות הברית תגיע, אז תהיה מלחמה אמיתית. בינתיים זה לא מלחמה. זו רק המתנה איטית ומייאשת".

חיילים רוסים בחצי האי קרים, 6 במרץ 2014. רויטרס
"אנחנו בעיקר מחפשים כלי נשק, אמצעי לחימה"/רויטרס

החיים בקרים כבר הפכו לשגרה עבור החיילים הרוסים. "או שאתה עומד במחסום, או שאתה עומד בתצפית כצלף כמו ולודיה וכל הזמן אתה דרוך", סיפר רומה. "המשמרת יכולה להיות אפילו 24 שעות. כשאתה עומד במחסום, הפקודות הן לבדוק כל אחד שעובר, אבל לנסות כמה שפחות להפעיל כוח. אנחנו בעיקר מחפשים כלי נשק, אמצעי לחימה. אם אנחנו רואים אדם שהוא במקור מקייב, אז הוא עובר תחקור מעמיק. בכל מקרה, חשוב מאוד תמיד לבדוק את הכול".

חיילים רוסים בחצי האי קרים, 6 במרץ 2014. רויטרס
"פוגע בנו כשמסתכלים עלינו אחרת"/רויטרס

הוא הדגיש שוב שהכוחות נמצאים על חצי האי הרבה מעבר למה שחושבים בעולם. "המעבר לגלוי הפך לפני שבוע", ציין, "אבל אנחנו במצב מלחמתי כבר חודש וכל מה שהממשל אומר שמי ששומר על הבסיסים הם אנשי המשמר הרוסי ולא הצבא הרוסי פשוט חרטא. זה אפילו פוגע בנו כיוון שמסתכלים עלינו אחרת וזה ממש לא נעים. חושבים שאנחנו מיליציה מפגרת ולא חיילים אמיתיים וככה היוקרה יורדת לחלוטין".

כשהגענו לבקבוק שני, בסביבות חצי שעה אחרי חצות, קיבל רומה טלפון בהול, ככל הנראה מן המפקדה, בדרישה שהשלושה יחזרו מיד לבסיס. בבהלה, קמו שלושת החיילים המרשימים מכיסאותיהם. "אח שלי, אנחנו מצטערים אבל אנחנו חייבים לזוז", אמר ולודיה. "מקווה לפגוש אותך בנסיבות טובות יותר", הוסיף רומה תוך שהוא משליך על השולחן 20 גריבן (מטבע מקומי), טיפ קטן לזכר הערב הבודד. ודימה? פניו נפלו. הוא ידע שאת יום הולדתו יצטרך ככל הנראה לחגוג בתוך שוח בקור של 6 מעלות.

חיילים רוסים בחצי האי קרים, 6 במרץ 2014. רויטרס
חיילים רוסים בחצי האי קרים, 6 במרץ 2014/רויטרס

בתוך כך, ארה"ב שולחת ספינת טילים לים השחור. בהודעת הצי נמסר כי הגעתה של הספינה "טרקסטון" תוכננה מראש.

הממשל בוושינגטון הטיל מגבלות על מתן אשרות כניסה לארה"ב, נגד בכירי המשטר באוקראינה "שסייעו לערער את יציבותה של המדינה". ברשימת הבכירים שייאסר עליהם להיכנס לשטח ארה"ב, יש אזרחים של אוקראינה ושל רוסיה. מוקדם יותר הקפיא האיחוד האירופי את נכסיו של הנשיא המודח ויקטור ינוקוביץ' ושל עוד 17 מאנשי משטרו.

עוד במהדורה:

מאחורי הקלעים של הברחת הנשק מאיראן: יממה לאחר מבצע "חשיפה מלאה" מתחזק החשד כי משמרות המהפכה האיראניות עומדת מאחורי משלוח הטילים לעזה. על פי העדויות שיש בידי צה"ל ההנהגה האיראנית הייתה חצויה לגבי משלוח האמל"ח.

האם המהפכה של ארדן לרשות השידור תצא לפועל? שר התקשורת הכריז היום על ביטול אגרת רשות השידור. לאחר עשרות שנים של רפורמות כושלות והמלצות שהתמסמסו, ההיסטוריה לא משחקת לטובתו של השר.

השבוע בדקה: המשבר המחריף באוקראינה, מפגן הכוח של החרדים, השתלטות השייטת על ספינת הטילים בדרך לעזה והזוכים הגדולים בטקס האוסקר. כל הכותרות שעשו את השבוע בחדשות.

אשת השבוע: מזל טוב לנערת ישראל דורון מטלון שרכבה על המשבצת של הלוחמת הפמיניסטית כל הדרך אל הצעידה על המסלול בטקס מלכת היופי וזנחה את האג'נדה לטובת חוזה הדוגמנות.

תחזית: הלילה מעונן חלקית וחם מהרגיל, מחר דומה. בשבת ייתכן שרב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully