וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי: הגענו עם אפס ציפיות מרוסיה, אך מתקדמים באיטיות

שר החוץ האמריקני התייחס לפיצוץ השיחות למציאת פתרון מדיני למשבר באוקראינה, לאחר ששר החוץ הרוסי סירב לפגוש את עמיתו האוקראיני. "החלטה שגויה. לא נאפשר הפרת ריבונות"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

שר חוץ האמריקני ג'ון קרי נפגש אמש (רביעי) עם שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, במהלך ועידה מדינית בפריז שהתכנסה כדי לגבש הסדר לשיתוף פעולה אשר יביא לפתרון המשבר המחריף באוקראינה. "רוסיה עשתה את הבחירה שלה, ואנחנו חושבים שהיא שגויה. רוסיה יכולה כעת לנקוט צעדים כדי להביא לרגיעה וארצות הברית מוכנה לעבוד עם כל הצדדים כדי למצוא פתרון בזמן הקרוב", אמר קרי במסיבת עיתונאים שכינס בתום ישיבות הוועידה, שבה השתתף גם שר החוץ האוקראיני. "לא היו לנו ציפיות מהפגישה בין הרוסים לאוקראינים", אמר קרי.

הקרב על אוקראינה - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
פצוע ראשון מהקרבות באוקראינה הגיע לטיפול בישראל
ההצעה של אובמה: פוטין יסיג הכוחות לטובת פיקוח בינלאומי
תיעוד: שליח וואלה! עם הכוח הרוסי שהשתלט על יחידות נ"מ

בעוד המתיחות בין רוסיה לאוקראינה גוברת על רקע פלישת כוחות צבא רוסיים לחצי האי קרים שבשליטת אוקראינה, נעשה היום כאמור ניסיון להפגיש בין שר החוץ הרוסי לברוב, לזה האוקראיני. גורמים דיפלומטיים מהמערב מסרו כי השניים לא נפגשו לבסוף וציינו: "כולנו מודאגים לגבי מה שקורה והסכמנו לבחון בימים הקרובים כיצד ניתן לייצב את הסיטואציה".

ג'ון קרי במסיבת עיתונאים על לבנון ואוקראינה, פריז, מרץ 2014. רויטרס
"רוסיה עשתה את הבחירה שלה, והיא שגויה". קרי בפריז, הערב/רויטרס

קרי הסביר במסיבת העיתונאים כי "הסכמנו להמשיך בדיונים עם רוסיה ואוקראינה כדי להביא לנרמול היחסים ולהביא לסיום המשבר בין המדינות. כל הצדדים הסכימו שיש לפתור את המשבר בדרכים מדיניות". לדבריו, "לא נשלים עם הפרה של הריבונות האוקראינית, ולא ניתן להפרה כזו לעבור ללא תגובה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב. ועידת ז'נבה השנייה, מונטרו, 22 בינואר 2014. AP
לא נפגש עם שר החוץ האוקראיני. לברוב/AP

מוקדם יותר דנו נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל במאמצים בינלאומיים אפשריים לשיפור המצב באוקראינה. בהודעה רשמית מהקרמלין נמסר כי השניים קיימו שיחת טלפון בנושא. האיחוד האירופי וארצות הברית מאיימות להטיל סנקציות על רוסיה, בעקבות ההשתלטות על חצי האי קרים. מוסקבה מצדה האשימה את מעצמות המערב בתמיכה בהפיכה מדינית שאירעה באוקראינה השכנה, וסירבה להכיר בממשל החדש, לאחר הדחתו של הנשיא ויקטור ינוקוביץ'.

עדכון ראשון: 22:45

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully