וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד חיל הים האוקראיני ערק לרוסיה: "יואשם בבגידה"

אדמירל דניס ברזובסקי הודיע על נאמנותו לממשל הפרו-רוסי בחצי האי קרים, יממה בלבד לאחר שמונה לתפקיד. בקייב זועמים: "במהלך מצור רוסי הוא הניח את נשקו ללא כל התנגדות"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

אדמירל דניס ברזובסקי, מפקד חיל הים של אוקראינה, הודיע אתמול (ראשון) על עריקתו לשורות הממשל הפרו-רוסי של חצי האי קרים. לפני רשת בי-בי-סי, ברזובסקי הודיע על עריקה בהצהרה שקיים עם ראש ממשלת קרים, סרגיי אקסיונוב, שמונה לתפקיד בסיוע חמושים מקומיים שתומכים בשלטון הרוסי.

הודעתו של ברזובסקי הגיעה יממה בלבד לאחר שמונה לתפקיד, במקומו של הרמטכ"ל האוקראיני, אדמירל יורי אילין, שכיהן שמונה ימים בלבד. מוקדם יותר הודיעה ממשלת אוקראינה כי הצי שמוצב בסבטופול בחצי האי קרים - ובו 10 ספינות מלחמה - נותר נאמן לממשל בקייב.

"במהלך מצור של כוחות רוסים על מפקדת הצי, הוא סירב להציג כל התנגדות והניח את נשקו", סיפרה ויקטוריה סיומר, סגנית ראש המועצה לביטחון לאומי באוקראינה שהבהירה כי משרד התובע הכללי בקייב פתח בחקירה פלילית נגד ברזובסקי בגין בגידה. לדבריה, הוא פוטר כבר במהלך הבוקר. במקביל נודע כי אדמירל סרגיי גיידוק מונה כמחליפו של ברזובסקי.

לפחות עשרת אלפים הפגינו אתמול במוסקבה בעד הפלישה הרוסית לחצי האי קרים. עשרות אנשים שהפגינו בכיכר האדומה נגד הפעולה הצבאית פוזרו בתוך זמן קצר על ידי המשטרה, כ-20 מהם נעצרו. זאת, יממה לאחר שהפרלמנט הרוסי אישר לנשיא ולדימיר פוטין לשגר כוחות צבאיים לאוקראינה.

חיילים של צבא אוקראינה בבסיס חיל הרגלים בעיר פריבולנויה, חצי האי קרים. 2 במרץ 2014. AP
המפקד ערק, הצי האוקראיני בקרים נותר נאמן לאוקראינה. חיילים אוקראינים בקרים/AP

הבוקר הכריז הנשיא הזמני של אוקראינה, אלכסנדר טורצ'ינוב, על גיוס מילואים כללי, יממה אחרי שצבא רוסיה השתלט על חצי האי קרים מבלי שנורתה אפילו ירייה אחת. לדבריו, תנועות הצבא הרוסי "פירושן הכרזת מלחמה".

במקביל, הוכרז על סגירת שמי המדינה לטיסות שאינן-צבאיות. ראש ממשלת אוקראינה, ארסני יאטצניוק, אמר: "אנחנו ניצבים על סף אסון". מאות חיילים רוסים צרו בשעות האחרונות על אחד הבסיסים של צבא אוקראינה בסבסטופול, ודרשו מיריביהם למסור לידיהם את כלי הנשק שלהם.

(עדכון ראשון: 20:00)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש המועצה לביטחון לאומי באוקראינה, אנדריי פרוביי, אמר כי משרד ההגנה יגייס את כל הגברים שגילם עד 40 שנה ושעדיין כשירים לקרב. ביום שבת כבר העלה צבא אוקראינה את הכוננות של חייליו ל"מצב קרבי". בתום ישיבת החירום בקייב שנערכה בשבת, אמר ראש הממשלה יאצניוק כי "פלישה צבאית רוסית תוביל למלחמה, ועלולה לשים קץ לכל היחסים עם מוסקבה".

אתמול בבוקר דווח כי שיירה של מאות חיילים רוסים עושה את דרכה לעיר סבסטופול. עד כה לא דווח על סימני התנגדות בקרב האוכלוסייה המקומית בחצי האי, שרובה מורכבת מרוסים התומכים בממשלו של הנשיא ולדימיר פוטין.

אחד הסממנים הבולטים ביותר להסלמה במתיחות הביטחונית בשת, היה בדיווח על שתי ספינות של צבא רוסיה, שנראו סמוך לחופי סבסטופול שבחצי האי קרים. שתי הספינות, המיועדת ללוחמה בצוללות, יצאו משטח הנמל הרוסי הסמוך. אם הדיווח נכון, משמעות הדבר היא שהצבא הרוסי הפר את ההסכמים עם ממשלת אוקראינה, וחדר לגבולה הימי של המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully