וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה: "רוסיה שיגרה לשטחנו עוד 6,000 חיילים"

שר החוץ אמר כי צבאו בכוננות גבוהה בחצי האי קרים, שם השתלטו חמושים על שדה תעופה שלישי. במקביל, ראש הממשלה הבהיר שלא ייגרר לעימות צבאי בגלל ה"פרובוקציות" של רוסיה

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

רוסיה מחזקת את שליטתה הצבאית באוקראינה: שר ההגנה האוקראיני, איגור טניוק, אמר הבוקר (שבת) כי רוסיה שיגרה "לאחרונה" 6,000 חיילים נוספים לארצו, וכי צבא אוקראינה הושם בכוננות גבוהה באזור חצי האי קרים. לפי הדיווחים באוקראינה, אתמול בבוקר נחתו בחצי האי שלחופי הים השחור כ-2,000 חמושים שזהותם אינה ברורה, ואלה השתלטו על שדה התעופה הבינלאומי שליד סימפרופול, העיר הגדולה באזור, ועל זה הצבאי שליד העיר סבסטופול. בצהריים דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס מפי מקור בצבא אוקראינה כי כוחות רוסיים השתלטו על שדה התעופה נוסף הממוקם בעיירה קירובסקויה, ומשמש בעיקר מטוסי תובלה צבאיים.

מהפכה באוקראינה - סיקור מיוחד:
אובמה: "מחיר כבד לפעילות צבאית רוסית באוקראינה"
הרוסים מודים לראשונה: פלשנו לשטחה של אוקראינה
כשפוטין אגרסיבי המערב ממצמץ | פרשנות

ראש הממשלה האוקראיני, ארסניי יצניוק, הבהיר הבוקר כי ארצו לא תיגרר לעימות צבאי בעקבות ה"פרובוקציות" של רוסיה בקרים וקרא למוסקבה לבלום את זרימת הכוחות הרוסיים לאזור. "זה בלתי מקובל שכלי רכב משוריינים של צבא רוסיה מסתובבים במרכזי ערים באוקראינה", אמר לפני ישיבת ממשלה שכונסה בבירה קייב. רוסיה, מצדה, טענה כי כל תנועת חייליה בחצי האי קרים מתואמת עם אוקראינה.

כוחות רוסיים בעיר סימפרופול בחצי האי קרים. 1 במרץ 2014. רויטרס
חיילים רוסים בחצי האי קרים, הבוקר/רויטרס

ראש הממשלה הנבחר של קרים, סרגיי אקסיונוב, קרא הבוקר לנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, לסייע בהשבת החיים לקדמותם בחצי האי שבשטח אוקראינה. "בהתחשב באחריות שלי לחייהם ולביטחונם של האזרחים, אני מבקש מנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, לסייע בהבטחת שלום ושלווה בחצי האי קרים", צוטט אקסיונוב בתקשורת המקומית, בנאום ששודר במלואו גם בטלוויזיה הממלכתית ברוסיה.

מנגד, משרד החוץ הרוסי הביע הבוקר דאגה מהמצב בחצי האי. "ברוסיה, אנחנו מאוד מודאגים מההתפתחויות בקרים", נמסר בהודעת המשרד. "אנו סבורים שזה חסר אחריות ללחוץ עוד יותר את המצב המתוח גם כך בקרים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
כוחות רוסיים בעיר סימפרופול בחצי האי קרים. 1 במרץ 2014. רויטרס
באוקראינה מכנים את התערבות רוסיה "פרובוקטיבית"/רויטרס

אמש הודתה מוסקבה לראשונה שכוחותיה אכן חדרו לחצי האי קרים. לפי ההודעה ממשרד החוץ הרוסי, המשימה של הכוחות החמושים הייתה "לשמור על מיקום הצי רוסי בים השחור, והיא אינה השתלטות צבאית". עוד מסרה מוסקבה כי כניסת הכוחות שלה מהבסיס שליד סבסטופול אינה מפרה את הסכמי העבר עם קייב בנוגע לאזור, וכי היא הודיעה על כך מראש לקייב. ארצות הברית מיהרה לגנות את המהלך הרוסי, ובבית הלבן אמרו כי מדובר ב"טעות מרה" של רוסיה, וכי עליה "לכבד את השלמות הטריטוריאלית של אוקראינה".

כוחות רוסיים בעיר סימפרופול בחצי האי קרים. 1 במרץ 2014. AP
כוחות רוסיים בעיר סימפרופול בחצי האי קרים. 1 במרץ 2014/AP

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שיגר הלילה מסר חריף לרוסיה בנוגע למצב באוקראינה. "אנחנו מודאגים מהדיווחים בנוגע לכוחות רוסים באוקראינה. להתערבות צבאית יהיה מחיר כבד. מדובר במדינות בעלת קשרים היסטוריים ותרבותיים, וכל הפרה של הריבונות האוקראינית תערער את היציבות", אמר הנשיא האמריקני.

אובמה אמר את הדברים בהצהרה קצרה שמסר לעיתונאים בבית הלבן, והוסיף: "שוחחתי עם פוטין לפני כמה ימים, והבהרתי לו שרוסיה תהיה חלק מהמאמץ של הקהילה הבינלאומית להשיב את הסדר במדינה". הנשיא הבהיר כי ממשלו ימשיך להיות בקשר צמוד עם בעלות הברית של ארה"ב, כמו גם עם ההנהגה הרוסית.

כוחות רוסיים בעיר סימפרופול בחצי האי קרים. 1 במרץ 2014. רויטרס
כוחות רוסיים בעיר סימפרופול בחצי האי קרים. 1 במרץ 2014/רויטרס
כוחות רוסיים בעיר סימפרופול בחצי האי קרים. 1 במרץ 2014. רויטרס
כוחות רוסיים בעיר סימפרופול בחצי האי קרים. 1 במרץ 2014/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully