וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"פלישה" הרוסית: מסוקים בשמי קרים, אירופה קוראת לריסון

על פי דיווחים מחצי האי בדרום אוקראינה, כוחות רוסיים ממשיכים להגיע לאזור. ההנהגה שוקלת להכריז על מצב חירום ומאשימה את רוסיה: "הכוחות מקבלים הוראות מהקרמלין"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

אחרי שכוחות רוסיים השתלטו הלילה והבוקר (שישי) על שני נמלי תעופה בחצי האי קרים שבדרום אוקראינה, ממשיכות להצטבר העדויות על נוכחות ערה של צבא רוסיה באזור. סוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס מדווחת כי יותר מעשרה מסוקים צבאיים מרוסיה טסו למרחב האווירי של אוקראינה מעל חצי האי, וכוחות ביטחון רוסיים חסמו יחידה של משמר הגבול סמוך לעיר הנמל סבסטופול. ב"וול סטריט ג'ורנל" דווח כי משאיות צבאיות לא מסומנות עשו דרכן לנמל התעופה הצבאי בעיר, והכוחות חוסמים את דרכם של כל מי שמנסה להתקרב למקום.

מזכיר המועצה לביטחון לאומי וההגנה במדינה אנדריי פרובי האשים את הקרמלין במתן ההוראה לכוחות מזוינים להגיע לחצי האי. "מדובר בארגונים נפרדים, המקבלים הוראות מהקרמלין", אמר הבכיר הביטחוני בתדרוך טלוויזיוני בקייב הבירה. הוא הוסיף כי פעולות דומות נמנעו באזורים אחרים באוקראינה. הוא הוסיף כי אוקראינה לא יכולה לפרוש כוחות צבא בקרים מבלי להכריז על מצב חירום, וההנהגה במדינה שוקלת בין היתר את האפשרות הזאת. "זוהי אחת האפשרויות בהתאם להתפתחויות האירועים", הוא הסביר. על פי החוק באוקראינה, ניתן להציע לפרלמנט לקבוע מצב חירום למשך תקופה של עד חודשיים.

הפיכה באוקראינה - כותרות אחרונות:
ארה"ב מזהירה את רוסיה: "הימנעו מפרובוקציות"
נשארים בכיכר: "תשאל את גוגל מי שולט באוקראינה"
במחתרת, ינוקוביץ' שובר שתיקה: "אני עדיין הנשיא"

חמושים השתלטו על נמל התעופה בסימפרופול בחצי האי קרים באוקראינה. רויטרס
חמושים בנמך התעופה בסימפרופול, הבוקר/רויטרס

מוקדם יותר השתלטו עשרות חמושים על נמל התעופה הבינלאומי בסימפרופול. על פי עדי ראייה במקום, החמושים, שהגיעו לבושים במדי צבא ונושאים רובי סער וכלי נשק אוטומטיים, ערכו פטרולים במקום ונכנסו למגדל הפיקוח בחופשיות. עם זאת, הם לא נכנסו לאזור טרמינל הנוסעים ולא נראה שיש שיבושים בפעילות הסדירה של נמל התעופה. בשעות הבוקר הגיעו כוחות כשהם חובשים קסדות, לובשים אפודי מגן ומלווים בנגמ"שים, והתמקמו סביב נמל התעופה הצבאי בסבסטופול. הגברים שהשתלטו על מטה הממשל עטו בגדים שחורים וסרט כתום, כמחווה לניצחון רוסיה במלחמת העולם השנייה, והציבו במקום כרזה הקוראת "קרים היא רוסיה". בדיווח באינטרפקס צוטטו מקורות צבאיים מהאזור, והם הסבירו כי הם באו לנמל התעופה "בלבק" במטרה למנוע מ"לוחמים" לנחות במדינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

(סרטון שהועלה לרשת, שמקורו לא ידוע, מתעד לכאורה עשרות מסוקי תקיפה מדגם MI-24 ליד שדה התעופה של סבסטופול)

שר הפנים של אוקראינה ארסן אבקוב גינה את ההשתלטויות על שני נמלי התעופה וכינה אותם "פלישה וכיבוש" מצד הכוחות הרוסים.

הפגנה פרו-רוסית בחצי האי קרים ב-27.2.14. רויטרס
מפגינים פרו רוסים בקרים/רויטרס

הנציבות האירופית קראה היום לפתרון מדיני של המתיחות באזור קרים וקראה לכל הצדדים להפגין ריסון. "המצב בקרים יצריך פתרון מדיני וניתן להשיגו רק באמצעות דו-שיח בין הצדדים המעורבים", אמר דובר מטעם הנציבות. "אנחנו רוצים שכל השחקנים הרלוונטיים יהיו מתונים ומרוסנים ככל הניתן, ויכבדו את שלמותה ואת אחדותה של אוקראינה". בהמשך קראו שרי החוץ של צרפת, גרמניה ופולין לכל הצדדים להימנע מפעולות שיכולות לסכן את השלמות הטריטוריאלית של אוקראינה.

שווייץ חוקרת את ינוקוביץ' על הלבנת הון

בתוך כך, התובע הכללי של אוקראינה הורה היום לעצור עשרה בכירי ממשלה ביטחון וצבא מהשלטון הקודם, בחשד לרצח המונים בקייב בהפגנות האלימות בשבועות האחרונים. בין המבוקשים, ששמותיהם פורסמו באתר האינטרנט של התובע הכללי, שרי הפנים והמשפטים לשעבר, התובע הכללי לשעבר, וראש המנהל של הנשיא המודח.

כמה מדינות באירופה הודיעו על הקפאת נכסיהם של בכירים לשעבר בשלטון באוקראינה, ובהם הנשיא המודח ויקטור ינוקוביץ', ובהן שווייץ, אוסטריה וליכטנשטיין. תובע בשווייץ הודיע כי נפתחה חקירה נגד ינוקוביץ' ובנו בגין הלבנת הון. ממשרד התובע נמסר כי בשיתוף עם המשטרה המקומית נעשה חיפוש במשרדים של חברה בבעלותו של ינוקוביץ' הבן והוחרמו מסמכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully