וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במחתרת, ינוקוביץ' שובר שתיקה: "אני עדיין הנשיא"

27.2.2014 / 12:39

הנשיא המודח של אוקראינה לא נראה מאז שבת. הבוקר דיווח גוף תקשורת גדול ברוסיה כי הוא שוהה במעון ממשלתי בפאתי מוסקבה. בקייב מכחישים, אך מודים: המאמצים לאתרו הופסקו

נשיא אוקראינה המודח, ויקטור ינוקוביץ', שנמלט מקייב ביום שבת ומאז נעלמו עקבותיו, שבר הבוקר (חמישי) את שתיקתו הארוכה. "אני, ויקטור פדרוביץ' ינוקוביץ', מגדיר את עצמי הנשיא החוקי של אוקראינה".

סוכנויות הידיעות ברוסיה ציטטו את ינוקוביץ', באומרו כי הוא ביקש ממוסקבה להעניק לו מקלט מפני "קיצונים" המאיימים על חייו. הוא גם התייחס למשבר בחצי האי קרים, ואמר כי תושבי דרום-מזרח אוקראינה "לעולם לא יכירו בפורעים ובאספסוף", שהשתלטו הבוקר על מטה הממשל המקומי.

גוף התקשורת RBK, ארגון כלכלי מכובד ברוסיה, דיווח הבוקר כי ינוקוביץ' הצליח לחצות את הגבול לרוסיה. לפי הדיווח, הנשיא הנמלט שהה עד לאחרונה במלון במוסקבה, ועבר אמש למעון הממשלתי "בריבקה" הסמוך לעיר. כלי תקשורת אחרים דיווחו על אבטחה כבדה במיוחד באזור המלון, ועל ניידות משטרה הנעות באזור.

מהפכה באוקראינה - כותרות אחרונות
מתיחות שיא: פוטין הציב מטוסי קרב בכוננות בגבול עם אוקראינה
נשיא אוקראינה הנמלט ינוקוביץ' מבוקש בגין רצח עשרות מפגינים
עשרות פצועים בהפגנה של תומכי הנשיא פוטין בחצי האי קרים

נשיא אוקראינה ויקטור ינוקוביץ' עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. סוצ'י, רוסיה, 7 בפברואר 2014. AP
נשיא רוסיה פוטין מארח את ינוקוביץ' במעונו בסוצ'י, בתחילת החודש/AP

הדיווח הופיע בחתימתה של סגנית העורך של RBK, ומתבסס על עדות של אוליגרך רוסי. גורם ממשלתי אישר את הדברים, אך דוברו של הנשיא ולדימיר פוטין אמר כי הוא "אינו מכיר את הדיווח".

משרד התובע הכללי באוקראינה מתעקש כי ינוקוביץ' עדיין נמצא בגבולות המדינה. עם זאת, נמסר כי המשטרה זנחה את מאמציה לעצור את ינוקוביץ', "כדי להימנע מעימות חמוש" עם אנשיו.

הנשיא המודח נראה לאחרונה בחצי האי קרים בלילה שבין שבת לראשון. קייב דורשת מבית הדין הבינלאומי להוציא נגדו צו מעצר בגין רצח עשרות מפגינים. בהאג טרם התייחסו לבקשה, שככל הנראה אין לה עילה, משום שינוקוביץ' אינו נחשב פושע מלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully