וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בטורקיה: פרשת הקלטת הלוהטת של ארדואן נחקרת

25.2.2014 / 18:18

התובע הראשי במדינה פתח בחקירה במשרד ראש הממשלה, בעקבות תיעוד שבו לכאורה נשמע ארדואן קורא לבנו להיפטר ממיליארד דולר במזומן שהיו בבית המשפחה. ארדואן: "מתקפה נגדי"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

הפרשה שמטלטלת את טורקיה מתורגמת לחקירה במשרד ראש הממשלה: התובע הראשי במדינה פתח היום (שלישי) בחקירה הקשורה לראש הממשלה רג'פ טייפ ארדואן, בשל הקלטות שהעלו חשד כי הוא הורה לבנו בילאל להיפטר מסכום של כמיליארד דולרים במזומן שהיו בבית המשפחה, במקביל לחשיפתה של פרשת שחיתות גדולה בדצמבר, שבמסגרתה נעצרו בניהם של שלושה משרי הממשלה באנקרה.

אמש פורסמה הקלטה בכמה אתרי חדשות במדינה, בה נשמע לכאורה קולו של ארדואן, בשיחה עם בנו, בילאל. בשיחה מורה ארדואן לבנו להיפטר מכסף שנמצא בביתם. באותו יום, ב-17 בדצמבר, בניהם של שלושה משרי הממשלה נעצרו במסגרת חקירת פרשת השחיתות המטלטלת את המדינה.

עוד בנושא
הקלטת הלוהטת של ארדואן מעוררת סערה בטורקיה
ההקלטות חושפות: כך מכניע ארדואן את התקשורת בארצו
וכך מגלה ארדואן את המאה ה-21, עם הולוגרמה משוכללת

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן. אנקרה, פברואר 2014. רויטרס
החקירה נפתחת. ארדואן טוען שמדובר ב"מתקפה נגדו"/רויטרס

ארדואן נפגש אתמול עם ראש המודיעין בארצו זמן קצר אחרי שהקלטות הופצו באינטרנט. טרם התברר אם מטרת החקירה היא לקבוע את אמינותן של ההקלטות, או שמא מדובר בחקירה פלילית נגד ארדואן. ראש הממשלה הטורקי הכחיש את הדברים ואמר כי מדובר ב"מתקפה נגדו".

כלי תקשורת בטורקיה מדווחים כי אלפי פוליטיקאים, פקידים וקצינים, היו נתונים להאזנות סתר מצד המשטרה בשלוש השנים האחרונות. סגן ראש הממשלה, בולנט ארינץ', אישר כי במשרדי התביעה הכללית אותרו 107 קלסרים, ובהם 2,280 מספרי טלפון שהיו נתונים להאזנות.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

הקלטת השיחה בין ארדואן לבנו:

לפי דיווחים בטורקיה, מיד אחרי שהקלטת הודלפה לתקשורת נפגש אמש ארדואן עם חאקאן פידאן, ראש המודיעין הכללי (MIT), בעצתו, ארדואן הודיע שהקלטת זויפה, ואמר שינקוט צעדים פליליים נגד מי שפיברק אותה. מפלגות האופוזיציה בפרלמנט כינסו ישיבת חירום כדין לדון בהדלפה, וקראו לארדואן להתפטר מתפקידו.

ארדואן מתעקש שפרשת השחיתות שנחשפה בסוף השנה שעברה, שאילצה אותו לפטר ארבעה שרים, היא למעשה קונספירציה שנרקמה על ידי יריבו, איש הדת הגולה פתהוללה גולן. לדבריו, אנשיו של גולן, המשמשים בתפקידים בכירים בתביעה בטורקיה, פועלים כדי להפליל את בכירי השלטון, בין היתר בשליחות "מדינות זרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully