וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד מכה לנסראללה: צה"ל פועל בחופשיות נגד חיזבאללה

25.2.2014 / 20:12

התקיפה המיוחסת לישראל נגד יעדי הארגון באה בהמשך לסיכולים השוטפים נגד העברת אמצעי לחימה מסוריה ומאיראן. עם זאת, נראה כי לא תגיע תגובה שתשבור את הסטטוס-קוו בגבול

צילום: עירא שדמי – ג'יליס, עריכה: מיכאל ברגמן

(הרמטכ"ל: "השקט בצפון מטעה, איראן מחלקת לפידים לפירומנים")

אם נכונים הדיווחים בכלי התקשורת הערביים על כך שחיל האוויר תקף שני בסיסי חיזבאללה בבקעא שבלבנון, לא הרחק מגבול סוריה, מדובר במכה של ממש מתחת לחגורה עבור מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה. בצה"ל בחרו לא להגיב לדיווחים, שבחלקם נטען כי התקיפה פגעה דווקא בצד הסורי של הגבול, אך אם פעולה כזו אכן התרחשה, היא מעידה על אירוע חריג ביותר שהתרחש בין סוריה לבין לבנון, כדוגמת העברת נשק שובר איזון אשר ישראל לא יכלה להשלים עם החזקתו בידי הארגון, ואשר היה עלול להשפיע על פעילות צה"ל באזור.

בשנתיים האחרונות יוחסו לחיל האוויר כמה תקיפות על אדמת סוריה, שנועדו לסכל העברת מערכות הגנה אוויריות מתקדמות מהצבא הסורי לידי חיזבאללה, כמו מערכות הגנה מסוג SA או טיל ה"יאחונט", שנמכר מרוסיה לסוריה ומוגדר כאימת ציי המערב בשל יכולתו לפגוע במטרות ימיות ברדיוס של 300 קילומטרים.

צבא וביטחון - כותרות נוספות:
קצין בכיר: צה"ל מקיים מגעים עם המורדים הסורים
גנץ מזהיר: "איראן מחלקת לפידים לפירומנים"
ספר חדש על האסיר X: כך גילו שזיגייר פטפט בפני איראני

חסן נסראללה נואם בבירות, 13 בנובמבר 2013. רויטרס
מכה מתחת לחגורה, נסראללה/רויטרס

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, התייחס ביום ראשון האחרון במהלך סיור ברמת הגולן לשינויים במזרח התיכון ואולי רמז על העתיד לבוא כשאמר: "אני ממליץ לכולנו לזכור שמתחת לשקט הזה מתחוללת סערה יום-יומית בכל אחת מהזירות. אין גזרה שבה איראן איננה מעורבת. איראן מחלקת לפידים לפירומנים עם תחמושת וטילים".

בישראל מבינים כי חיזבאללה לוחץ על נשיא סוריה בשאר אסד ועל איראן לקבל מהם אתנן בדמות מערכות לחימה מתקדמות, בתמורה למעורבות אנשי הארגון בלחימה בשטח סוריה, ולכן קהילת המודיעין הישראלית נמצאת בדריכות לכל שינוי בגזרה. קצין בכיר בצה"ל טען השבוע כי העברות של אמצעי לחימה במזרח התיכון נעשות לאורך כל השנה, ואכן הצבא פועל בלבנון ובסוריה בכל עת שהוא מוצא לנכון לעשות כן.

ההערכה: חיזבאללה לא יגיב לתקיפה

תקיפת בסיסי חיזבאללה מעבירה מסר חד וברור כי לנסראללה ולאנשיו אין חסינות, ואם יעזו להעביר נשק שובר איזון לשטח לבנון, התגובה של צה"ל תהיה מוחצת. שתיקתו של הארגון וניסיונות ההכחשה מצד גורמים מטעמו ברשת "אל-מנאר", בה בעת שברשתות החברתיות מועלות תמונות של התקיפה, מעידות על הלחץ בארגון ועל הכוונה להבליג על התקיפות.

מפקד כוחות יוניפי"ל בלבנון, הגנרל האיטלקי פאולו סרה, נפגש בתחילת השבוע עם ראש ממשלת לבנון תמאם סלאם ושוחח עמו על היציבות בדרום לבנון, בהמשך לניסיונות לשמור על הסכם הפסקת האש שנחתם אחרי מלחמת לבנון השנייה. אין ספק שכל הגורמים באזור מבינים כי השקט בגבולות של ישראל עם לבנון וסוריה הוא אינטרס משותף ולאיש אין כוונה לחמם את האזור, ומכאן ההערכות שחיזבאללה לא יגיב ויספוג את המכה הגדולה שחטף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully